به گزارش «بهداشت نیوز» «داریوش بیاتنژاد» اظهار کرد: استراتژی بهزیستی این است که افراد تحت سرپرستی توانمند شوند تا برای خروج از این مراکز پس از سن قانونی و حضور در جامعه مشکلی نداشته باشند.
بیاتنژاد افزود: علاوهبر این همه تلاش ما بر این است تا جمعیت مراکز نگهداری را حداکثر 30 نفر و کمتر در نظر بگیریم تا کودکان تحت سرپرستی احساس زندگی در یک خانواده را داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین بهزیستی سعی میکند همه آیتمهای منطبق با نیازهای یک فرزند در یک خانواده متوسط را برای این کودکان فراهم کند، این نیازها در زمینههایی چون بهداشت، آموزش و ... مطرح است.
این مسئول بر فراهم کردن زمینه استقلال کودکان توسط بهزیستی تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار نفر از افراد تحت سرپرستی بهزیستی با ایجاد زمینه اشتغال و مسکن از مراکز نگهداری ترخیص شدند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآور شد: تا جایی که بضاعت بهزیستی اجازه دهد از این افراد حمایت میکند و برای ازدواج آنان نیز تسهیلاتی را فراهم خواهد کرد.
منبع: ایسنا