کد خبر: 48206

دلیل فوت کودک ۲ ساله سر پل ذهاب

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب فوت سارینا، کودک دو ساله سرپل ذهابی به علت نبود پزشک متخصص در بیمارستان بانگر این شهرستان را تکذیب و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مازیار طهماسبی اظهار داشت: سارینا کودک دو سال و یک ماهه‌ای بود که ۲۰ دی ماه به دلیل وجود علائم سرماخوردگی به مطب پزشک عمومی در سرپل ذهاب مراجعه کرده و ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه ۲۷ بهمن ماه با علائم تشنج، ایست قلبی و تنفسی به بیمارستان بانگر مراجعه کرده است.
وی تصریح کرد: این کودک پس از احیا (CPR) توسط متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و اطفال، به بخش "آی سی یو" منتقل می‌شود.
دکتر طهماسبی گفت: سارینا تا ۲۸ دی ماه در آی سی یو تحت نظر بود تا اینکه از بخش NICU(مراقبت‌های ویژه نوزادان) بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برای وی پذیرش گرفته می‌شود و پس از انتقال به این بیمارستان، با ایست قلبی، جان خود را از دست می‌دهد.
رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب تاکید کرد: فوت سارینا به علت عدم وجود پزشک متخصص در بیمارستان بانگر کذب است و بنظر می‌رسد علت فوت این کودک، عدم مراجعه به موقع به بیمارستان بانگر در زمان بروز علائم اولیه سرماخوردگی، وخیم شدن وضعیت وی در هنگام مراجعه و احتمال عدم رعایت دستورات پزشک در مراجعه اولیه از طرف والدین باشد.
 
منبع:ایسنا