به گزارش بهداشتنیوز، تقی عبادی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری دستگاه الکترولیز غشایی گفت: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند دستگاه الکترولیز قشایی نمک طعام را بومیسازی کنند.
وی افزود: یکی از روشهای گندزدایی و ضدعفونی کردن آبها استفاده از کلر است که این اقدام از طریق اضافه کردن کپسول گاز کلر یا پودر کلر صورت میگیرد ولی یکی از روشهایی که خطرات بهداشتی کلر را از بین میبرد و با قدرت عملکرد بیشتری کار میکند دستگاه الکترولیز غشایی است که با استفاده از این دستگاه نیازی به استفاده از کپسولهای خطرناک کلر نیست.
عبادی ادامه داد: در استخرها و محلهایی که آب گندزدایی میشود از طریق این دستگاه مشکلات بهداشتی به وجود نمیآید و این دستگاه کاملا بیخطر بوده و سرعت گندزدایی بالایی دارد.
به گفته وی، این دستگاه برای مصارف خانگی و گندزدایی سبزیجات ومیوهجات استفاده میشود.
منبع: فارس