کد خبر: 40288

نشانه های کبر را چگونه از بین ببریم؟

نمازها و زکاتها و جدّیت در روزه دارى، باعث آرام شدن اعضاء و جوارح، خشوع دیدگان، فروتنى جانها و خضوع دلها و بیرون راندن کبر و نخوت از وجود آنان مى‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز ،امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: از این جاست که خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکاتها و جدّیت در روزه دارى در روزهاى واجب، نگهبانى مى‌کند.

زیرا که این امور باعث آرام شدن اعضاء و جوارح و خشوع دیدگان و فروتنى جانها و خضوع دلها و بیرون راندن کبر و نخوت از وجود آنان مى شود. ...

بنگرید، که این اعمال چگونه نمودهاى فخر فروشى را در هم مى‌شکند و آثار و نشانه‌هاى تکبر را مى‌زداید!


متن حدیث:

وَ عَن ذلِکَ ما حَرَسَ اللّه  عِبادَهُ المُؤمِنینَ بِالصَّلَواتِ وَالزَّکَواتِ وَمُجاهَدَةِ الصِّیامِ فِى الیّامِ المَفروضاتِ تَسکینا لأَطرافِهِم وَتَخشیعا لأَبصارِهِم وَتَذلیلاً لِنُفوسِهِم وَتَخفیضا لِقُلُوبِهِم وَإِذهابا لِلخُیَلاءِ عَنهُم... اُنظُروا إِلى ما فى هذِهِ الفعالِ مِن قَمعِ نَواجِمِ الفَخرِ وَقَدعِ طَوالِعِ الکِبرِ؛

 

منبع:تسنیم