کد خبر: 30002

ایران، کشور هشتم در حوادث ترافیکی

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران کشور هشتم از نظر مرگ و میر حوادث در دنیاست،گفت: هر ٣٣ دقیقه یک نفر به دلیل سوانح ترافیکى جان خود را از دست مى دهند.

به گزارش «بهداشت نیوز» ایرج حریرچى قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که با هدف آموزش جامعه برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح خانگی، طبیعی و ترافیکی برگزار شد، اظهار کرد: ٧ درصد از تولید ناخالص ملى صرف عوارض سوانح ترافیکى مى شود یعنى از هر ١٥ تومانى که تولید مى کنیم یک تومان را به خاطر حوادث ترافیکى تلف مى کنیم.

وى ادامه داد: ٣٩ میلیون دلار سالانه از درآمد ملى به دلیل حوادث ترافیکى از بین مى رود و در یک ساعت و نیم گذشته ٣ نفر فوت کردند که هر ٣٣ دقیقه یک نفر به دلیل سوانح ترافیکى مى میرد.

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران، کشور هشتم در مرگ و میر ناشى از حوادث است، تصریح کرد: ٦ کشور آفریقای و یک کشور آسیاسی از ما جلوتر هستند.

حریرچى افزود: از اقدامات انجام شده در این حوزه خوشحالیم که در سال ٨٤، ٢٧هزار و ٨٠٠ مرگ ناشی از حوادث ترافیکى داشتیم و سال گذشته این رقم به ١٥ هزار و ٣٣٢ نفر کاهش داشته اما اقدامات کافى نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها