کد خبر: 291595

بررسی توسعه دانشگاه‌های تک جنسیتی زنان در جلسه شورای خانواده و زنان

جلسه 999 شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان به ریاست دکتر فرهمندپور و حضور اعضای حقوقی و حقیقی این شورا و میهمانان برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز در این جلسه، ادامه بررسی ابعاد موضوع توسعه و حمایت از دانشگاه‌های تک جنسیتی زنان با ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه الزهراء(س) توسط دکتر زهرا بکایی رئیس این دانشگاه دنبال شد.

ابتدا دکتر فرهمندپور پیرامون ضرورت ورود این موضوع به دستور جلسات شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان، مزایای نسبی، تجارب مدیریتی، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه‌های تک جنسیتی خواهران از منظر نخبگان حوزه خانواده و زنان و اهمیت یافتن راهکارهای عملی و اثربخش در حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تقویت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی با توجه به اقتضائات خاص این دانشگاه‌ها، مطالبی ارائه کرد.

سپس دکتر بکایی رئیس دانشگاه الزهراء به‌عنوان اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه تک جنسیتی خواهران در کشور، گزارش اهم فعالیت‌ها و توفیقات بخش‌های مختلف آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه را ارائه کرد.

اعضا ضمن طرح نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با گزارش مطروحه، بر ضرورت توجه و حمایت از دانشگاه‌های تک جنسیتی تأکید کردند.
مقرر شد این موضوع در نشستی با حضور رؤسای دانشگاه‌های تک جنسیتی زنان و مسئولین پردیس‌های خواهران در دانشگاه‌های سراسر کشور پیگیری شود و مورد بررسی قرار گیرد.

مرتبط ها