به گزارش بهداشت نیوز، دکترسیدحسن قاضی زاده هاشمی ، درخصوص برنامه های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دولت دوازدهم،گفت: مهم ترین موضوع دردولت دوازدهم ادامه اجرای طرح تحول سلامت و ارتقاء آن براساس مصوبات مجلس دهم درقالب قانون برنامه ششم توسعه است، درعین حال استقرارنظام ارجاع با هدف کنترل هزینه ها و دسترسی عادلانه تربه خدمات بهداشتی و درمانی، همچنین اجرای طرح پزشک خانواده نیز یکی دیگر ازاولویت های وزارت بهداشت ودرمان در دولت آینده است.
وی با بیان اینکه کمک به حوزه آموزش و پژوهش هم یکی از برنامه های این وزارتخانه در طول 4 سال آینده است، افزود: باید بتوان از این مسیر دستیابی به فناوری و خلق ثروت در کشور میسر شود، همچنین رفع کمبود نیروی انسانی و تامین نیروهای تخصصی و توسعه فضاهای آموزشی و حمایت از پژوهشگران از برنامه های دیگر وزارت بهداشت در دوره جدید است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت، تصریح کرد: درحال حاضر منابع پایدار برای بخش بهداشت و درمان به طور دقیق مشخص نیست، ضمن اینکه کنترل کردن درآمدها، یا متعادل کردن هزینه و درآمد ها با توجه به ماموریت ها وفعالیت ها نیز اولویت دیگر کاری وزارت بهداشت و درمان در دولت دوازدهم است؛ همچنین درعرصه کلی نیز برنامه اصلی مطالبه گری برای کاهش آسیب های اجتماعی ازطریق انجام و اجرای وظایف است.
وی با بیان اینکه درقانون برنامه ششم مواد بسیاری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصویب شده است،گفت: آسیب های اجتماعی زمینه ساز بروزبسیاری از بیماری های روحی و روانی برای مردم است.
وزیرپیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید برهمکاری و تعامل شرکاء وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت، افزود: دراین خصوص قول هایی داده شده است، بنابراین امیدواریم همه بتوانند به وعده های خود عمل کرده و اگر وعده شرکاء محقق شود، اگر نگوییم مشکلی وجود نخواهد داشت؛ به طور حتم بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می کند