کد خبر: 27551

این ماده غذایی مهمترین عامل میگرن

کارشناس بهداشت مواد غذایی هشدار داد: شهروندان زیان های مصرف بی رویه نمک طعام را جدی بگیرند.

به گزارش بهداشت نیوز،مهندس حسین عبدالعزیزی با اشاره به اینکه شهروندان خطرات استفاده بی‌رویه از نمک طعام را جدی بگیرند، اظهار داشت: استفاده کم از نمک طعام مطلوب است، اما خوردن غذا با نمک مسئله دیگری است.

این کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه میزان مصرف نمک طعام 6 تا 18 گرم است، افزود: مصرف بیش از این میزان نمک طعام باعث افزایش فشار خون و بیماری قلبی می‌شود.

مهندس عبدالعزیزی تصریح کرد: کارشناسان معتقدند که مصرف بی‌رویه نمک مهمترین عامل میگرن (سردرد عصبی) است.وی در ادامه اذعان کرد: نمک همچنین باعث آب جمع‌شدگی در بدن، از دست دادن پتاسیم و تورم در پاها می‌شود.

مهندس عبدالعزیزی گفت: پتاسیم برای جذب و استفاده پروتئین در بدن ضروری است.

این کارشناس مواد غذایی متذکر شد: چنانچه شهروندان بخواهند میزان نمک خود را کاهش دهند می‌بایست از نوشیدن کوشاب (ماء الشعیر)، استفاده از منوسدیم گلوتامات، جوش شیرین، پودر پخت‌وپز و از خوردن گوشت‌هایی همچون ژامبون، سوسیس، غذاهای کنسروشده و یا یخ‌زده پرهیز کنند.

مهندس عبدالعزیزی در پایان خاطرنشان کرد: آشامیدنی‌های رژیمی ممکن است کم‌کالری باشند اما حاوی نمک هستند.