کد خبر: 2522

پایش ضربتی صنایع آلاینده در تهران اجرایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پایش ضربتی صنایع آلاینده در تهران خبر داد و گفت: این اقدام در ادامه تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای کیفیت هوا در کلانشهر تهران صورت می‌گیرد.

به گزارش «بهداشت نیوز» ناصر مهردادی با اعلام اینکه پایش ضربتی صنایع آلاینده در استان تهران از روز شنبه ششم آذرماه آغاز شده و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد، افزود: این پایش‌ها به صورت مستمر و شبانه‌روزی و با همکاری‌های نیروهای ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش‌های حقوقی و پایش آلاینده‌های آب و هوا صورت می‌گیرد.

مهردادی افزود: برای اجرای این طرح، تهران را به 10 منطقه تقسیم و با تدوین شاخص‌های مختلف، آلایندگی واحدهای صنعتی و تولیدی در آب و هوا را پایش و اندازه‌گیری می‌کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: این اقدام در ادامه تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای کیفیت هوا در کلانشهر تهران صورت می‌گیرد و واحدهای آلاینده بر اساس رصدهای صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در اولویت بازرسی قرار دارند.
 
شناسنامه‌دار کردن صنایع
وی با اشاره به برنامه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برای شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنعتی، اظهار کرد: همزمان با اجرای پایش ضربتی صنایع آلاینده در واقع سرشماری و تکمیل اطلاعات صنایع اعم از برخورداری از سیستم های پایش آنلاین، تصفیه آب و فاضلاب و غیره نیز صورت می گیرد.
 
 
منبع: ایسنا