کد خبر: 225071

تست تشخیص آنفولانزا از هفته آینده در این استان

 معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از شروع نمونه‌گیری بیماری آنفلوانزا در کنار کرونا از هفته آینده در این استان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مریم کوشکی اظهار داشت: با تغییر فصل و و کاهش دما، معمولاً بیماری‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند و اغلب آنها نیز بیماری‌های ویروسی هستند.

وی عنوان کرد: این بیماری ویروسی ممکن است سرماخوردگی، آنفلوانزا و یا کرونا باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: با توجه به تعداد موارد سرپایی که از نمونه‌های کرونا دریافت می‌کنیم، تقریباً در هفته اخیر زیر ۱۰ درصد موارد، مبتلا به کرونا بوده اند.

کوشکی گفت: به نظر می‌رسد که ویروس غالب در حال حاضر سرماخوردگی و یا آنفلوانزا باشد.

وی با تاکید بر اینکه هفته آینده در مراکز تحت نظر علوم پزشکی، علاوه بر نمونه گیری کرونا، نمونه گیری آنفلوانزا را هم انجام می‌دهیم تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و میکروبی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.
خبرگزاری مهر