کد خبر: 162808

آیا زنان باردار مبتلا یا مشکوک به کرونا نیاز به سزارین دارند؟

یک جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی درباره انجام سزارین در زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا توضیح داد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران فیروزه بلاش جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره اینکه زایمان زنان باردار مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا به سزارین اظهار کرد: ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به تنهایی دلیلی برای انجام سزارین در زنان باردار نیست، انجام زایمان در زن باردار مبتلا به بیماری کووید-۱۹، به روش زایمان طبیعی یا سزارین به شرایط خانم حامله و شدت بیماری‌اش بستگی دارد.
کدام دسته از زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا به سزارین نیاز دارند؟

او بیان کرد: زایمان طبیعی بر سزارین ارجحیت دارد، بنابراین تنها در آن دسته از خانم‌های حامله مبتلا به ویروس کرونا که به سندروم دیسترس تنفسی حاد یا مشکلات تنفسی شدید دچار شده‌اند و سطح اکسیژن خون آنها افت پیدا کرده به طوری‌که اکسیژن رسانی به جنین کاهش یافته است، ترجیح داده می شود که سزارین انجام و فشار از ریه زن باردار برداشته شود.

بلاش یادآوری کرد: در زایمان طبیعی زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا که وضعیت عمومی آنها خوب است، باید تمام مسائل حفاظتی و حمایتی رعایت شود و کسانی که در انجام زایمان طبیعی دخالت دارند، لباس‌های مخصوص و دستکش بپوشند و از عینک و شیلد‌های محافظ صورت استفاده کنند و زایمان در اتاقی مجزا و بدون حضور همسر یا اطرافیان خانم حامله انجام شود.

مرتبط ها