کد خبر: 160114

روزی که بمب‌های اتمی آمریکا 140 هزار ژاپنی را کشت + عکس

۶ آگوست سالروز اولین بمباران اتمی هیروشیما شهری در غرب جزیره هونشو در کشور ژاپن و نخستین شهری است که توسط آمریکا در سال ۱۹۴۵ میلادی به آن حمله اتمی شد. با انفجار بمب اتمی چهار تنی محتوی ۶۰کیلوگرم اورانیوم-۲۳۵ موسوم به پسر کوچک بر روی این شهر، تا پایان سال ۱۹۴۵م در حدود ۱۴۰ هزار نفر و در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۱ در حدود ۶۰ هزار نفر جان باختند.

 
منابع: میزان - مشرق