به گزارش بهداشت نیوز، طبق یافتههای مطالعهای که در نشریه JAMA Cardiology منتشر شده، نویسنده اصلی این تحقیق، «تمر اس. پولونسکی»، متخصص قلب و عروق از دانشگاه شیکاگو گفت: «مطالعه بر ممنوعیت اسید چرب ترانس در رستورانها متمرکز شد و برای تکمیل ممنوعیتی را دربرگرفت که شامل مواد غذایی خریداریشده از فروشگاهها میشد. نتایج چشمگیری از این مطالعه به دست آمد که نشان میداد اگر قانونی وضع شود تا عرضه غذاهای حاوی اسیدهای چرب ترانس را بیش از پیش محدود کند، منافع بسیار بیشتر و گستردهتری در درازمدت برای مردم به جا میگذارد».
اسیدهای چرب ترانس یا چربیهای غیر اشباع، معمولا در غذاهای سرخشده، چیپسها و کراکرها موجودند و مصرف میزان کمی از آنها هم با افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی -که علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان به شمار میرود- مرتبط است.
در برخی از جوامع، از جمله نیویورک، استفاده از چربیهای غیر اشباع در رستورانها و اغذیهفروشیها طی سالهای اخیر منع و ممنوع شده است. برای تحقیق درباره اثر آن، دانشمندان نتایج به دست آمده در این زمینه را، یعنی با و بدون محدودیت در میان ساکنان نیویورک مقایسه کردند و بدین منظور از دادههای سلامت و سرشماری سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بهره بردند.
تجزیه و تحلیل بررسیها نشان داد که سه سال یا بیشتر از هنگامی که این محدودیت در مناطق شهر به اجرا درآمد، در مقایسه با مناطق شهری بدون این ممنوعیتها مردم بسیار کمتر برای مشکلات ناشی از حمله قلبی یا سکته مغزی بستری شده بودند.
منبع: سلامت آنلاین