کد خبر: 15349

پرهیزهای غذایی برای مبتلایان به کبد چرب

بیماری کبد چرب اغلب حاصل از تجمع چربی در اطراف این ارگان حیاتی بدن است و برخی مواد غذایی بر وخامت حال مبتلایان اثرگذار است. یک کارشناس طب سنتی بعضی از خوردنی‌های مضر برای این افراد را برشمرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، یک کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که به ما مراجعه می‌کنند تقریبا ۵۰ درصدشان یا مبتلا به کبد چرب هستند یا در شرف ابتلا به آن بیماری هستند.
محمد کاشانی افزود: افراد مبتلا به کبد چرب باید در نظر داشته باشند که استفاده از گوشت‌ها، لبنیات، تخم مرغ بخصوص زرده‌ تخم مرغ که اشباع از کلسترول است، نوشابه‌های گازدار، فالوده، آب میوه‌های مصنوعی، کنسروها، ترشیجات و شیرینی‌جات که اشباع از چربی هستند، می‌توانند شیوع این بیماری در بدن را گسترش دهند.
این کارشناس تاکید کرد: شکر جزو مواردی است که می‌تواند ضررهای زیادی برای بدن داشته باشد، زیرا کبد ظرفیت محدودی برای متابولیسم شکر در بدن دارد. از طرفی مردم به طور متوسط روزانه ۲۰ قاشق شکر مصرف می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود قند اضافی در بدن متابولیزه شود و بیماری کبدی را به وجود آورد.
کاشانی ادامه داد: زیاده روی در مصرف گرمی‌جات، خربزه، سیر و حتی نان و عادت‌های غذایی اشتباه مث پراکنده غذا خوردن نیز می‌تواند این بیماری را تشدید کند، زیرا مصرف مقادیر بالایی از شکر به کبد چرب و دیگر مشکلات جدی‌تر منجر می‌شود و فروکتوز اضافی در بدن به دلیل مصرف شیرینی جات مصنوعی ایجاد می‌شود که از جمله این مواد می‌توان به مصرف فالوده و نوشابه‌های گازدار اشاره کرد.
وی یادآور شد: فالوده در رفع اسهال ناشی از حرارت و گرمازدگی کمک می‌کند و ارزش غذایی بالایی دارد، ولی به افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند توصیه نمی‌شود، زیرا نه تنها در بهبود آن نقشی ندارد بلکه باعث تشدید این بیماری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها