کد خبر: 128396

رد کیفیت توپ لیگ برتر با روپایی‌‌زدن این ستاره

بازیکن سابق فوتبال ایران در برنامه تلویزیونی به راستی آزمایی از کیفیت توپ با روپایی زدن پرداخت و آن را سنگین ارزیابی کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا مهدی امیرآبادی، ستاره سابق استقلال و تیم ملی در برنامه تلویزیونی درمورد انتقادات از توپ لیگ نوزدهم گفت: به چند تا از دوستان و هم بازی‌های قدیم زنگ زدم و آن‌ها می‌گفتند توپ‌ها سنگین است. برخی می‌گویند اگر چند هفته بگذرد و توپ‌ها پا بخورند خوب می‌شوند اما بعضی هم می‌گویند توپ‌ها واقعا سنگین است. معیار توپ خوب از نظر استاندارد فیفا این است که بین ۴۲۰ تا ۴۵۰ گرم باشد.

امیرآبادی در این باره که اگر توپ ۴۳۸ گرم باشد استاندارد است، تاکید کرد: فشار و جنس توپ که از الیاف باشد و قطر توپ هم تاثیرگذار است. بازیکنانی که در لیگ برتر کار می‌کنند در مصاحبه هایشان اکثرا گفته اند از توپ‌ها راضی نیستند و نظر همه این است.

در ادامه امیرآبادی به راستی آزمایی از کیفیت توپ با روپایی زدن پرداخت و آن را سنگین ارزیابی کرد و گفت: ضربه زدن به این توپ سخت است و اکثر مصاحبه‌ها بر همین مبنا بوده و فدراسیون باید فکری کند.