به گزارش شبکه خبری المسیره ،محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن برای الدیلمی، آرزوی موفقیت کرده است.
این اقدام همچنین، در چارچوب سیاست های شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی یمن ارزیابی شده است.
رهبر جنبش انصار الله یمن امروز در سخنانی بر از سرگیری روابط رسمی و دیپلماتیک با ایران تاکید کرد.
عبدالملک الحوثی گفت: ائتلاف دشمن با همه امکاناتش می کوشد که روابط یمن را با محیط اطراف و ملت های عربی قطع کند. تنها کشوری که به صراحت و کاملا آشکار با یمن ابراز همبستگی کرد، کشور ایران است.
الحوثی تاکید کرد: به نفع ملت یمن است که توافقات امضا شده اش با ایران را اجرا کند. این توافقات قبل از انقلاب به 70 توافق رسید.
وی خاطرنشان کرد: روابط ما با ایران بهتر از گذشته خواهد شد. زیرا این روابط مبتنی بر مسائل مشترک و در راس آن حمایت از آرمان فلسطین است. ایران در تعامل محترمانه با ما و در کمک به فلسطین و مقاومت یک الگو است.
رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: ما با ایران در مخالفت با هیمنه آمریکا و یاری آرمان فلسطین و دشمنی با اسرائیل هم عقیده و همراه هستیم. برخی طرف ها در منطقه به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و تفرقه افکنی و ایجاد درگیری های طائفه ای هستند. همچنین برخی کشورها با حمایت از تروریست ها در پی نابودی کیان امت اسلامی از داخل بودند مانند اتفاقاتی که در سوریه و عراق و یمن رخ داده است.
الحوثی گفت: ما حاضریم با همه کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل رابطه داشته باشیم.