به گزارش بهداشت نیوز ، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در نشست جمعی از استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با وزیر بهداشت در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: بر اساس نتایج مطالعات ارزشمند وزارت بهداشت و اطلس بیماری های جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر بیماریهایی مانند دیابت، فشار خون، چربی و قند خون در کشور شایع است.
استاندار استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر وزارت بهداشت با استانهای کشور، گفت: همگام با توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی باید از نظر عدالت در سلامت هم قدم های موثری برداریم .
هاشمی تصریح کرد: در دولت یازدهم و با تولیت و مدیریت با انگیزه وزیر بهداشت شاهد بهار بهداشت و درمان هستیم و باید از خزان جلوگیری کنیم و اطمینان داشته باشید که استانداران با علاقه در کنار وزارت بهداشت قرار دارند و از برنامه های آن حمایت می کنند.
وی با بیان این که علت بسیاری از بیماری های غیرواگیر، کم تحرکی است.، اهمیت افزایش تحرک بدنی در بین مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در شورای سلامت کشور و استانها می توانیم سال 96 را سال ورزش و افزایش تحرک مردم با رویکرد سلامت محور اعلام کنیم و تمام ظرفیت ملی می تواند در بخش ورزش متمرکز شود .
تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اسفند 1395 - 14:00
کد خبر: 10093
پیام وزارت بهداشت تا عمق روستاها دریافت شده است
استاندار استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیام وزارت بهداشت تا عمق جامعه جمعیتی و روستاهای کشور، دریافت شده است، گفت: به طور ریشه ای و ساختاری باید مشکلات نظام سلامت را بررسی و آنها را حل کرد.