title
کد خبر: 292212
00
۹ بیمارستان در کشور غیرفعال شد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۱۸ پایگاه اورژانس مورد صدمه قرار گرفته، ۱۴ دستگاه آمبولانس تخریب شده و ۲۵ مرکز درمانی و بیمارستانی آسیب دیده‌اند که از میان آن‌ها ۹ بیمارستان فعلاً غیر فعال هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، در  پی حمله آمریکا و اسرائیل به ایران، بیمارستان‌ها نیز مورد حمله و آسیب قرار گرفتند.

محمد جمالیان در این باره گفت: در حال حاضر، مجموعا در سراسر کشور حدود هزار و ۴۰۰ مصدوم در بیمارستان‌ها بستری هستند.

۱۸ پایگاه اورژانس مورد صدمه قرار گرفته، ۱۴ دستگاه آمبولانس تخریب شده و ۲۵ مرکز درمانی و بیمارستانی آسیب دیده‌اند که از میان آن‌ها ۹ بیمارستان فعلاً غیر فعال هستند.تاکنون ۱۱ نفر از کادر سلامت به شهادت رسیده و ۵۳ نفر مجروح شده‌اند.با وجود حملات، وضعیت ذخایر استراتژیک دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی کشور بسیار مطلوب است.

حتی در صورت ادامه درگیری‌ها تا شش ماه آینده، این ذخایر پاسخگوی نیازهای درمانی خواهند بود. از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه درباره بیماری‌هایشان کوتاهی نکنند چراکه ممکن است دیر مراجعه کردن عواقبی داشته باشد.

منبع: ایلنا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.