title
کد خبر: 240395
00
اگر از ورزش متنفرید این مطلب را بخوانید

سال‌هاست که محققان از فواید انجام فعالیت‌های فیزیکی بر سلامت جسم و روان صحبت می‌کنند. بنابراین کمتر کسی است که از آثار مثبت ورزش خبر نداشته باشد. اما خب خیلی از ما گویا هنوز تصمیمی برای شروع یک فعالیت جسمی جدی نگرفته‌اید.

به گزارش بهداشت نیوز، برخی‌ به‌طور کلی از ورزش کردن، متنفرند. اگر شما هم از این دسته هستید، توصیه‌هایی برایتان داریم که با انجام آنها، فعالیت جسمی قابل‌قبولی خواهید داشت.

بازی‌های ویدئویی
چند سالی است که تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی برای کاهش کم‌تحرکی بازیکنان و افزایش فعالیت جسمی افراد، یک سری بازی‌ جدید را وارد بازار کرده‌اند. این بازی‌ها علاوه بر شکل قدیم، نیازمند فعالیت و جست و خیز قابل‌توجهی است. شما با استفاده از این بازی‌ها می‌توانید، بستکتبال یا تنیس بازی کنید یا برقصید.

کارهای روزمره
دوست دارید یک تیر و دو نشان بزنید؟ اگر ماشین خود را بشویید و واکس بزنید، ناودان‌ها را تمیز کنید، یا کف زمین را برق بیندازید یا جاروبرقی بکشید، یک تمرین «متوسط» خواهید داشت، ضمن اینکه کارهای روزانه‌تان را هم انجام داده‌اید. اگرچه کارهای روزانه جای ورزش را نمی‌گیرد اما بهتر از هیچ است.

باغبانی
ممکن است به باغبانی به چشم ورزش نگاه نکنید، اما اگر به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در اطراف باغ خود حفاری کنید، خم شوید و گیره بزنید و فعالیت‌هایی از این دست انجام دهید، تمرین مناسبی خواهید داشت. حتی ممکن است وضعیت روحیتان را هم بهتر کند. اگر باغ ندارید، حیاط خانه یا حتی باغچه کوچک مقابل خانه‌تان هم برای این فعالیت مناسب است.

رابطه جنسی
زمانی که با همسرتان رابطه جنسی برقرار می‌کنید، در هر دقیقه به‌طور متوسط ۵ کالری می‌سوزانید. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی نیز کمک کند، البته تنها در صورتی که در یک رابطه سالم باشید.

بازی با بچه‌ها
شاید تصورش را هم نکنید اما بازی با کودکان انرژی بسیار زیادی می‌طلبد. می‌توانید روزانه با فرزند خود یا اطرافیانتان چند دقیقه‌ای بازی کنید. با این کار هم فعالیت جسمی دارید و هم از حس و حال خوب یک کودک انرژی می‌گیرید. به گزارش سیناپرس، ضمن اینکه با بازی، رابطه‌تان با کودک هم تقویت خواهد شد و اگر آن کودک فرزند خودتان باشد، این اتفاق بسیار عالی و مهم است.

رقص
رقصیدن از آن دست فعالیت‌های جسمی لذت‎بخش است که هم شرایط بدنی‌تان را بهبود می‌بخشد و هم روحیه‌تان را. رقص می‌تواند عضلات و همچنین قلب و ریه‌های شما را تقویت کند. تنها چیزی که نیاز دارید کمی موسیقی است تا بتوانید شروع کنید. ممکن است در ابتدا خسته شوید، برای غلبه بر این خستگی، با زمان کم شروع کنید و به‌تدریج مدت آن را افزایش دهید.

جلسات پیاده
اگر قرار است یک جلسه مختصر با همکارتان داشته باشید، به جای نشستن در دفتر یا اتاق جلسه، در هر فضایی که در اختیار دارید، (بالکن، حیاط، راهرو و…) قدم بزنید و با هم صحبت کنید. ممکن است تاثیر این کار به اندازه یک پیاده‌روی سریع و طولانی نباشد اما بهتر از نشستن در اتاق جلسه و احتمالا ناخنک زدن به خوراکی‌های روی میز است.

وارد یک تیم شوید
به گزارش سیناپرس، شاید گاهی اوقات برای اینکه به ورزش کردن علاقمند شوید، نیاز به انگیزه و روحیه دارد. برای تقویت این دو، بهتر است وارد یک تیم (در محل زندگی، محل کار، دانشگاه و…) بشوید و با آنها تمریناتتان را ادامه دهید. گرمای رقابت، سختی‌های فعالیت جسمی را برایتان کم می‌کند.

بازی‌های فضای باز
اگر به تمرین در فضای باز علاقه دارید اما نمی‌خواهید خودتان را به یک تیم متعهد کنید، به نزدیکترین پارک محل زندگیتان سری بزنید. احتمالا در آنجا همبازی یا همبازیانی برای فعالیت چند ساعته پیدا می‌کنید. انجام بازی‌هایی مانند فوتبال، والیبال، بدمینتون و… در این فضاها، چندان سخت و سنگین نیست و روی جسم و روحتان تاثیر چشمگیری دارد.

ورزش های داخل سالن
نمی خواهید با هوای گرم یا سرد کنار بیایید؟ بازی در فضای سرپوشیده می‌تواند یخ شما را آب کند، بازی‌هایی مانند مانند بسکتبال، فوتسال یا والیبال. حتی اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از خانه خارج شوید، می‌توانید تمرینات هوازی یا قدرتی را با کمک ویدئوهای ورزشی در منزل خود انجام دهید.

تمرینات اینتروال
تمرینات اینتروال به واسطه ویژگی‌هایشان، کالری‌سوزی قابل‌توجهی دارند و می‌توانند تاثیرات مثبت ورزش‌های طولانی مدت را برای شما داشته باشند. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید زمان زیادی برای فعالیت جسمی بگذارید، تمرینات اینتروال گزینه مناسبی برای شماست. البته اگر مدت زیادی است که ورزش نکرده‌اید، بهتر است اینتروال را با یک مربی مجرب شروع کنید، سپس خودتان ادامه بدهید.

گشت و گذار روزانه
اگر روز خسته‌کننده‌ای سر کار داشته‌اید، به محض رسیدن به خانه همراه اعضای خانواده به یک گردش کوتاه اطراف منزلتان بروید. لازم نیست برای این پیاده‌روی کوتاه به خودتان یا بقیه فشار بیاورید، همین که به جای نشستن جلوی تلویزیون در حال قدم زدن هستید، کافی است. ضمنا این تمرین کوتاه می‌تواند زمینه را برای پیاده‌روی‌های طولانی‌تر و سریع‌تر فراهم کند.

هنرهای رزمی
شاید دیدن چند فیلم هنرهای رزمی، شما را سرذوق بیاورد. با انجام ورزش‌های رزمی در حالیکه یاد می‌گیرید چگونه از خود دفاع کنید، به تناسب اندام هم می‌رسید. این ورزش‌ها به شما کمک می‌کند خود را متمرکز کنید و ممکن است مغز شما را نسبت به ورزش‌هایی مانند دویدن تیزتر نگه دارد.

از فرصت‌ها استفاده کنید
گوش به زنگ باشید و از هر فرصتی که برای انجام فعالیت جسمی پیش می‌آید استقبال کنید. مثلا در محل کار، اجازه ندهید کسی برایتان چای یا قهوه بیاورد، خودتان این کار را انجام دهید. پس از آماده کردن چای یا قهوه، کمی هم در اطراف قدم بزنید. یا مثلا اگر مشکل زانو ندارید، به جای استفاده از آسانسور و پله برقی، از پله‌ها بالا و پایین بروید.به گزارش سیناپرس، اگر برای خرید از خانه بیرون می‌آیید، سعی کنید فروشگاه دورتر را انتخاب کنید.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز