title
کد خبر: 239527
00
دلهره‌آورترین کلبۀ کوهستانی جهان در ایتالیا +تصویر

مارمارول با ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا یکی از دست‌نیافتنی‌ترین وخطرناک‌ترین مناطق دولومیت است. دفتر معماری دموگو، کلبه کوهستانی بیواک ۳۰ متر مربعی را طراحی کرد تا در این محیط خارق‌العاده و خطرناک سرپناهی برای کوهنوردان ایجاد کند.

به گزارش بهداشت نیوز، بیواک فانتون (Bivouac Fanton) با تخت‌های دوطبقه برای گنجاندن ۱۲ نفر در خود، سفارش باشگاه آلپاین ایتالیا برای فراهم کردن سرپناه رایگان و اضطراری برای کوهنوردان در امتداد گذرگاه فورسلا مارمارول است. 

بیواک فانتون یک کابین با طراحی دفتر معماری دموگو است که روی صخره‌ای در دولومیت ایتالیا قرار دارد.

نفس گیرترین و دلهره‌آورترین کلبۀ کوهستانی جهان در ایتالیا (+عکس)

این پروژه جایگزین پناهگاه قبلی شده است که پس از سال‌ها باد شدید به ناچار آن را جابجا کردند چون از شدت فرسودگی دیگر قابل‌استفاده نبود.

مارمارول با ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا یکی از دست‌نیافتنی‌ترین وخطرناک‌ترین مناطق دولومیت است. دفتر معماری دموگو، بیواک ۳۰ متر مربعی را طراحی کرد تا در این محیط خارق‌العاده و خطرناک سرپناهی برای کوهنوردان ایجاد کند.

نفس گیرترین و دلهره‌آورترین کلبۀ کوهستانی جهان در ایتالیا (+عکس)

راه دسترسی به این کابین، یک پیاده‌روی چالش‌برانگیز پنج‌ساعته از جایی است که مسیرهای مارمارول شروع می‌شود. ساختار کابین با هلیکوپتر طی یک دوره ساخت و ساز سه‌ساله به مکان نهایی منتقل شد. این پروسه در صفحه فیس بوک آن‌ها مستند شده است. 

به نقل از دفتر معماری دموگو: «معماری در ارتفاعات تجربه متفاوتی است! در این تجربه با مصادیق متضاد عاطفی مواجه می‌شوید، مثلاً نیاز به محافظت از خود و پناه‌جویی و نیاز به کشف مجدد یک بعد انسانی».

نفس گیرترین و دلهره‌آورترین کلبۀ کوهستانی جهان در ایتالیا (+عکس)

شکل نازک کابین که انگار به شکل خطرناکی از مکان سنگی خود آویزان شده شبیه تلسکوپ به نظر می‌رسد. یک انتهای کابین دارای یک پنجره کوچک و انتهای دیگر کاملاً با یک پنجره شیبدار به سمت شیب سرگیجه‌آور کوه پوشیده شده است. 

از منظر بیرونی، ظاهر کابین یک حجم خشن معلق روی صخره‌ای را به خود می‌گیرد. زندگی درون این کلبه به معنای قرار دادن خودتان بین عدسی‌های تلسکوپ است. این کلبه مثل یک اثر ارتباطی بین انسان و محیط است. 

از طریق راه‌پله از یک سو وارد کابین می‌شویم، شکم چوبی کابین راهروی باریکی در مرکز خود دارد که به بالای سایت پله می‌خورد و از دو طرف دارای طبقه و قفسه است. پانل‌های تیتانیوم تمام نمای بیرونی کابین را پوشانده‌اند و لایه‌های عایق فیبر شیشه از کوهنوردان در برابر دمای منجمد بیرون محافظت می‌کند. 


نفس گیرترین و دلهره‌آورترین کلبۀ کوهستانی جهان در ایتالیا (+عکس)

این کابین مثالی از تعادل ناپایدار است که در فضای داخلی پروژه به واقعیت تبدیل شده است.

منبع: فرادید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز