title
کد خبر: 239085
01
تصاویری دیده نشده از حرمسرای دربار هند در 150 سال پیش

تصاویری دیده نشده از زنان دربار «جیپور» را در حدود ۱۵۰ سال قبل ملاحظه می‌کنید. این عکس‌ها را رام سینگ دوم مهاراجۀ جیپور گرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، سوامی رام سینگ دوم، مهاراجۀ جیپور، دقیقا معاصر ناصرالدین شاه قاجار بود. او در سال ۱۸۳۳ میلادی (دو سال بعد از ناصرالدین شاه) به دنیا آمد و در سال ۱۸۸۰ (۱۶ سال قبل از شاه ایران) از دنیا رفت. اما شباهت دیگری که میان او و شاه ایران وجود داشت، علاقۀ هر دوی آن‌ها به عکاسی بود.

رام سینگ در دوران طولانی حکومتش با تاثیر از غرب، تغییرات زیادی در ساختار فرهنگی و اقتصادی جیپور ایجاد کرد. ایجاد مدارس و دانشگاه‌ها، باغ‌های عمومی، بازسازی نیروی پلیس و ساختن جاده‌ها از جملۀ فعالیت‌های او بود. فناوری نوظهور عکاسی نیز یکی از علائق ویژۀ رام سینگ بود.

رام سینگ درست مانند ناصرالدین‌شاه شیفتۀ این هنر نوظهور شده بود و بعد از آموختن کار با دوربین عکاسی، عکس‌های زیادی با موضوعات مختلف ثبت کرد. باز هم مثل ناصرالدین شاه، یکی از موضوعات مورد علاقۀ او برای عکاسی ساکنان حرمسرا یا «زنانه» بودند. «زنانه» نامی بود که در هندوستان به اندرونی یا حرمسرا اطلاق می‌شد.

رام سینگ عکس‌های زیادی را از زنان دربار خود گرفته است که تصویری جالب و قابل توجه از سیمای زنان درباری هندوستان در حدود ۱۵۰ سال قبل را به ما نشان می‌دهند. در اینجا تعدادی از عکس‌های رام سینگ را ملاحظه می‌کنید

۷۶۱۰۹۷

تصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هندتصاویر دیده‌نشده از حرمسرای دربار هند

منبع: فرادید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز