title
کد خبر: 235920
00
بهترین نوشیدنی ورزشی

بهترین نوشیدنی ورزشی می تواند نیاز بدن به الکترولیت ها پس از تعریق را تامین کند.

به گزارش بهداشت نیوز، آب بهترین نوشیدنی ورزشی است، اما حاوی مواد دیگری از جمله کربوهیدرات ها و الکترولیت ها هستند که عملکرد فرد را بهبود می بخشند. کربوهیدرات های موجود در این نوشیدنی ها اغلب به شکل قندهایی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز هستند، اما ممکن است در اشکال دیگر نیز یافت شوند.

به طور معمول، نوشیدنی های ورزشی 6-8 درصد کربوهیدرات دارند. یک محلول 6 درصد حاوی حدود 14 گرم کربوهیدرات در هر 240 میلی لیتر است. با این حال، برخی از نوشیدنی‌ های ورزشی کربوهیدرات کمی دارند تا برای کسانی که آب و الکترولیت‌ های بدون کالری اضافی می‌خواهند جذاب باشند. الکترولیت های اصلی موجود در نوشیدنی های ورزشی سدیم و پتاسیم هستند.

آب و الکترولیت ‌ها در عرق از بین می‌ روند و جایگزینی آنها، به ‌ویژه در طول ورزش طولانی‌ مدت، مهم است. بدن کربوهیدرات هایی به نام گلیکوژن را در ماهیچه ها و کبد ذخیره می کند که برای سوخت در طول ورزش استفاده می شود. مصرف کربوهیدرات قبل یا حین ورزش می تواند به کاهش سرعت تمام شدن ذخایر کربوهیدرات در بدن کمک کند. نوشیدنی های ورزشی برای ارائه این سه ماده مهم با هدف بهبود عملکرد ورزشی یا ریکاوری طراحی شده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز