title
کد خبر: 235662
00
توصیه‌هایی تغذیه ای در سفرهای نوروزی

مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بجنورد با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و آغاز سفرها، توصیه‌های تغذیه ای این ایام را بیان کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، زینب محمدنیا روز یکشنبه 21 اسفندماه در گفتگو با وب‌دا اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز و خرید های مواد غذایی مردم در سفر های نوروزی،توصیه می شود از تمام گروه های غذایی با رعایت تنوع و تناسب استفاده شود.

مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بجنورد تصریح کرد: می‌توانیم به منظور حفظ آب بدن در سفرهای نوروزی، روزانه 2 الی 3 عدد میوه مصرف و یا از لبنیات چون شیر و ماست استفاده کنیم.

محمدنیا اذعان داشت: در سفرهای نوروزی بهتر است از مصرف غذاهای سرخ شده مانند سوسیس، همبرگر و یا دیگر فست و فود و غذاهای سرخ شده پرهیز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حتما در سفرهای نوروزی به تاریخ تولید و انقضای محصولات و پروانه بهداشتی توجه داشته باشید تا دچار مسمومیت نشوید.

وی افزود:در سفرهای نوروزی با توجه به اینکه مسافت‌های طولانی را طی می‌کنیم نیاز است تا جهت کم آبی بدن از آب آشامیدنی سالم مورد اطمینان یا آب جوشیده استفاده کنیم و روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب اشامیدنی مصرف کنیم تا در مسافرت های نوروزی هم از مبتلا شدن به عفونت های باکتریایی جلوگیری کرده باشیم هم دچار کم آبی بدن نشویم.

 

 

محمدنیا گفت: در صورتی که تمایل به مصرف غذا در رستوران داشتید حتما به وضعیت ظاهری رستوران و پرسنل آن توجه داشته باشید و از افراد بومی آن منطقه راهنمایی بخواهید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز