title
کد خبر: 235507
00
اثر گیاهان دارویی دردرمان خون ریزی های داخلی و خارجی

در تمامی مواردی که بیمار دچارخون ریزی خارجی است به عنوان مثال بریدگی زخم پوست، زخم لثه ، و.. می تواند از مقداری پودر بسیار نرم نشاسته با پودر بسیار نرم آرد برنج استفاده کند ابتدا پودر نشاسته و آرد برنج را به طور ملایم حرارت دهید سپس آن را در محل زخم بریزید و چند لحظه با پنبه نگاه دارید تا خون ریزی بند آید.

به گزارش بهداشت نیوز، در تمامی مواردی که بیمار دچارخون ریزی خارجی است به عنوان مثال بریدگی زخم پوست، زخم لثه ، و.. می تواند از مقداری پودر بسیار نرم نشاسته با پودر بسیار نرم آرد برنج استفاده کند ابتدا پودر  نشاسته و آرد برنج را به طور ملایم حرارت دهید سپس آن را در محل زخم بریزید و چند لحظه با پنبه نگاه دارید تا خون ریزی بند آید.

برای درمان خون ریزی لثه از زرد چوبه و روغن زیتون کمک بگیرید به این صورت که کمی پودر زرد چوبه را برروی مقداری پنبه ریخته و در محل خون ریزی نگه دارید تا خون ریزی قطع شود.

ویا کمی پنبه را با روغن زیتون خیس کرده و برروی محل خون ریزی نگه دارید این کار را گاه گاه تکرار کنید تذکر جون علت خون ریزی لثه ،غالبا کمبود ویتامین c می باشدبه بیماران توصیه می شود روزانه یک یا دو عدد قرص ویتامین c مصرف کنند.

برایدرمان  خون ریزی بینی از گیاهانی مانند آویشن ، اقاقیا، زعفران، استفاده کنید . به این صورت که مقداری پودرتمیز آویشن را برروی کمی پنبه ریخته و به داخل بینی فشار دهید اگر میخواهید از گیاه اقاقیا برای درمان خون ریزی بینی استفاده کنید این کار را حتما انجام دهید برگ و میوه اقاقیا را کوبیده و آب آن را جدا کنید و چند قطره از آن را داخل بینی بچکانید.

همچنین از زعفران نیز می توانید برای درمان خون ریزی بینی کمک بگیرید کمی پودر زعفران را بر روی پنبه بریزید و در داخل بینی فشار دهید و پس از24ساعت آن را خارج کنید. نکته جالب این که آبغوره نیز باعث قطع شدن خون ریزی بینی می شود اگر 2یا3قطره آبغوره در داخل بینی بچکانید خون ریزی به سرعت بند می آیددر صورت لزوم می توانید یکی دو مرتبه این عمل را تکرار کنید.

برای درمان خون ریزی ریه از گیاهانی مانند بارهنگ ،دم اسب، کمک بگیریدبرای استفاده گیاه بارهنگ برای درمان خون ریزی ریه صبح و ظهر و شب هر دفعه یک قاشق چایخوری از دانه ی بارهنگ را در یک لیوان آب بجوشانید و پس از سرد شدن نوش جان کنید.

از برگ بارهنگ هم می توانیدبرای این کار استفاده کنیدهر دفعه گرم برگ گیاه بارهنگ را بجوشانید و با کمی شکر تناول نمایید. گیاه دم اسب نیز برای درمان خون ریزی ریه مفید است 30تا50 گرم گیاه خشک را در دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبح ،ظهر ،شب هر دفعه با شکر میل کنید.

و یا یک قاشق چایخوری از پودر خشک گیاه برای بهبودیتان استفاده کنید. برای درمان خون ریزی معده و روده از دم کرده  گیاه بو مادران  بی بهره نمانید .صبح ، ظهر و شب هر دفعه دوقاشق چایخوری از این گیاه را دریک استکان آب جوش دم کنید و با کمی شکر میل نمایید تا بهبودی کامل از دم کرده این گیاه استفاده کنید.

به علاوه از دم کرده گیاه بومادران می توانید برای درمان خون ریزی بواسیر نیز استفاده کنید. دم کرده این گیاه برای درمان خون ریزی بیش از حد یا خون ریزی نامنظم قاعدگی بکار می رود. بجز گیاه بومادران می توانید از گیاه زغال اخته برای درمان خون ریزی معده و روده استفاده کنید  . (صبح –ظهر و شب هر دفعه مقداری زغال اخته تازه و یا خشک را میل کنید)
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز