title
کد خبر: 234929
00
ملزومات سفر برای حفظ سلامتی+ عکس

سال 1401 دیگر روزهای انتهایی خود را می‌گذارند؛ حالا دیگر حدود سه هفته دیگر به شروع تعطیلات نوروزی و کمتر از دو هفته به آغاز سفرهای نوروزی فاصله باقی مانده است. سفر رفتن اما آدابی دارد؛ درست مانند بستن چمدان و برداشتن وسایل موردنیاز، مانند برداشتن لباس و وسایل شخصی، باید وسایلی هم برای زنده ماندن در طول سفر با خودروی شخصی، به همراه داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، فصل سفر آرام‎‌آرام فرا می‌رسد؛ حالا بسیاری از ایرانی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا نوروز خود را در شهری بگذرانند. برای آمادگی و برنامه‌ریزی سفر هم باید ملزوماتی به همراه داشت تا در طول سفر با خودروی شخصی، راحت‌تر سفر کرد؛ در ادامه درباره ملزومات سفر با خودروی شخصی را بیان کردیم.

جعبه کمک‌های اولیه: جعبه کمک‌های اولیه باید در هر خانه، هر خودرو و هر مکانی وجود داشته باشد؛ حادثه خبر نمی‌دهد و در صورت بروز یک مشکل، بانداژ، قرص و حتی قیچی که درون جعبه است، می‌تواند یک روز جان یکی از اعضای خانواده را نجات دهد. برای مراقبت و نگهداری جعبه کمک‌های اولیه اما باید به نکاتی توجه کرد؛ برخی از اقلامی‌ که درون جعبه است، تاریخ انقضا دارد و باید تعویض شود.

لباس گرم: شاید شهری که در آن زندگی می‌کنید، آب‌وهوایی گرم و خشک دارد اما این دلیل نمی‌شود که در شهر دیگری و یا در طول مسیر، زمانی که از گردنه‌ها و کوه‌ها عبور می‌کنید، برف نبارد و دمای هوا پایین نیاید؛ به همراه داشتن، پتو، لباس گرم و آب جز ضروریات است.

 

الزامات خودرویی: به همراه داشتن زنجیر چرخ، مثلث خطر، کپسول آتش‌نشانی، چسب، بطری آب، چراغ‌قوه، کابل باطری به باطری و کابل بوکسل از الزاماتی که در سفر باید به همراه داشت. درست است که شما قبل از شروع سفر، عملکرد خودرو را بررسی کردید؛ اما لازم است که جانب احتیاط را رعایت کنید و وسایل ایمنی خودرو را هم به همراه داشته باشید.

 

مواد غذایی: به همراه داشتن میوه، میوه خشک، آجیل و تخمه می‌تواند هم با مصرف آن، مدت زمان سفر را برای شما کوتاه کند و هم این که با این کار شما دیگر لازم نیست که از بیرون و رستوران غذا تهیه کنید که در روزهای شلوغ سفر نوروزی، بهداشت و سلامت آن‌ها مشخص نیست.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز