title
کد خبر: 233498
00
درمان سرماخوردگی در طب سنتی

برای درمان گیاهی سرماخوردگی روش‌های مختلفی وجود دارد اما ممکن است بدن شما نسبت به بعضی از آن‌ها آلرژی داشته و یا با بیماری زمینه‌ای شما تداخل ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف هر نوع دارویی با دکتر گوش حلق بینی یا پزشک طب سنتی مشورت کرده و سپس به مصرف آن‌ها اقدام کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، عامل سرماخوردگی ویروس‌ها هستند و مصرف آنتی بیوتیک‌ها در رفع آن اثر چندانی نخواهد داشت. علاوه بر این مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها مقاوت‌های آنتی بیوتیکی ایجاد کرده و گاهی اوقات ناراحتی‌های گوارشی و واکنش‌های حساسیتی را در بیمار به دنبال خواهند داشت.‌‌ در این مواقع روش‌های درمان گیاهی سرماخوردگی بسیار مناسب‌ترند.

دم‌کرده آویشن

یکی  از بهترین داروهای گیاهی برای سرماخوردگی و سرفه، گیاه آویشن است که خاصیت ضدعفونی دارد و قارچ‌ها را از بین می‌برد‌. علاوه‌براین، دم‌کرده آویشن از بهترین دم‌نوش‌ها برای درمان سرماخوردگی محسوب می‌شود که علاوه بر رفع سرفه، به کاهش فشار خون همکمک می‌کند.

 دمنوش اکالیپتوس

یکی از گیاهانی که خاصیت ضد ویروس و ضد باکتریایی دارد و با بیماری‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت های ویروسی می‌جنگد، گیاه اکالیپتوس است. دم‌کرده برگ‌های این گیاه برای درمان تب بسیار مناسب است و اسپری آن سینوس‌ها را تمیز می‌کند.

 دم‌کرده گل بابونه

چای یا دم‌نوش گل بابونه یک گیاه گرم‌کننده است که ایمنی بدن را افزایش داده و به سرعت علائم سرماخوردگی را رفع می‌کند. گلبرگ گیاه بابونه دارای فلاونوئید است که آثار آرامش بخشی در بیمار ایجاد می‌کند. برای تهیه دم‌نوش بابونه کافیست مقداری گل بابونه را در یک فنجان آب داغ ریخته و پس از ۱۰ دقیقه، همراه با عسل میل کنید.

چای زنجبیل

یک بررسی علمی نشان می‌دهد که عصاره زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و نوشیدن چای زنجبیل همراه با عسل، به کاهش التهاب گلو و گرفتگی بینی و سرفه ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کند.

دمنوش نعناع
نعنا یکی از گیاهانی دارویی است که به پاکسازی راه‌های تنفسی، کاهش احتقان بینی و گرفتگی آن کمک می‌کند. چای نعنا تند یا نعنا فلفلی برای کاهش التهاب و درد بدن بسیار مناسب است. این ترکیب‌ها خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند و مصرف آن‌ها در هنگام سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود‌.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز