title
کد خبر: 233424
00
مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد با سابقه دیابت بارداری کاهش میدهد

نتایج یک مطالعه نشان می دهد در میان زنان سابقه GDM، مصرف بیشتر قهوه کافئین‌دار با خطر کمتر T2D و پروفایل متابولیک مطلوب‌تر همراه بود

به گزارش بهداشت نیوز، زنان با سابقه دیابت بارداری (GDM) در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 (T2D) در مراحل بعدی زندگی قرار دارند. در مطالعه آینده نگری که با هدف بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در بین زنانی که سابقه دیابت در دوران بارداری (GDM) داشتند انجام شد 4522 خانم با سابقه GDM از سال‌ 1991 تا 2017 پیگیری شدند . مشخصات دموگرافیک، سبک زندگی این افراد از جمله رژیم غذایی آنها و پیامدهای بیماری در این افراد هر 2 تا 4 سال یک‌بار به‌روزرسانی می‌شد. شرکت کنندگان مصرف قهوه کافئین دار و بدون کافئین را بر اساس پرسشنامه های معتبر تغذیه ای گزارش کردند. یافته های این مطالعه نشان داد که در مجموع 979 شرکت‌کننده در طی این مدت پیگیری به دیابت نوع 2 مبتلا شدند. مصرف قهوه کافئین دار ارتباط معکوسی با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 داشت به طوری که مصرف بیشتر آن خطذ این دیابت را کاهش داده بود. به علاوه مصرف بیشتر قهوه حاوی کافئین با غلظت کمتر انسولین ناشتا و پپتید C همراه بود این در حالی بود که  مصرف قهوه بدون کافئین ارتباط معنی داری با خطر ابتلا به دیابت نوع در بین این زنان  نداشت. لذا بر اساس یافته های این مطالعه میتوان نتیجه گیری  کرد که مصرف قهوه حاوی کافئین در میان زنان با سابقه GDM میتواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در سالهای بعدی زندگی این افراد کاهش دهد. البته باید توجه کرد که یافته های این مطالعه در مورد قهوه تلخ و بدون افزودن هر نوع افزودنی و شکر صادق هست و افزودن شکر به قهوه، نه تنها این خطر را کاهش نخواهد داد بلکه در طولانی مدت میتواند با افزایش دریافت قندهای ساده خطر دیابت را افزایش نیز بدهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز