title
کد خبر: 233226
01
گنجینه جدید کشف شده از فراعنه مصر متعلق به ۴هزار سال پیش+ تصویر

تیم باستان شناسی مصری مستقر در اطراف قاهره از گنجینه‌ای ارزشمند متعلق به سده‌های ۲۰ تا ۲۱ پیش از میلاد مسیح رونمایی کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، گنجینه حیرت انگیز ۴هزار ساله، جدیدترین کشف تیم باستان شناسی مصری، مستقر در گورستان فراعنه قاهره است

دیرینه شناسان معتقدند که گنجینه جدید کشف شده در اطراف سایت تاریخی ساقره به سلسله ۵و۶ قدیم فراعنه تعلق دارد که بین سال‌های ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ پیش از میلاد بر مصر حکمرانی می‌کردند.

این تیم تحقیقاتی مدعی کشف مومیایی کاهنی معروف به نام خنومجدف از سلسله پنجم فراعنه طی کاوش‌های خود است، آن‌ها همچنین عنوان می‌کنند که مومیایی یک مقام رسمی دولتی دیگر در مصر باستان به نام مری را کشف کرده‌اند که عنوان شغلی «حافظ اسرار» را بر عهده داشته است! باستان شناسان به علاوه مقادیر ارزشمندی از  مجسمه‌ها، طلسم‌ها و تابوت‌هایی سلطنتی آن دوران را به طور تقریبا سالم و بدون آسیب جدی از دل خاک بیرون کشیدند.

بر اساس گزارش یورونیوز زاهی حواس مدیر این کاوش، روز پنج‌شنبه ۲۶ ژانویه شخصاً از اکتشافات جدید محوطه سنگی موسوم به «جسر المضیر» رونمایی کرد و درباره این اکتشافات گفت: « وقتی سرم را داخل تابوت کردم تا ببینم چه چیزی درون آن است، مومیایی زیبای مردی را دیدم که کاملاً با لایه‌های طلا پوشانده شده است.»

تصاویر گنج حیرت انگیز فراعنه مصر برای نخستین بار منتشر شد

این خبر چند روز بعد از اعلام کشف ده‌ها مقبره باستانی در نزدیکی شهر اقصر توسط مقامات مصری به رسانه‌ها مخابره شد. مومیایی‌های قبلی به سده شانزده تا هجده پیش از میلاد مسیح تعلق داشتند.

مصر برای رفع کسری بودجه سالیانه خود، حساب ویژه‌ای روی میراث تاریخی خود باز کرده است به همین جهت اغلب کشف‌های اینچنین را به طور گسترده در رسانه ها پوشش می‌دهد تا گردشگران بیشتری جذب کند.

البته  صنعت گردشگری مصر همچنان فاصله معناداری با روزهای اوج پیش از همه گیری کرونا دارد و زمان بیشتری برای بازگشت به آن مقطع نیاز است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز