title
کد خبر: 232869
00
مواد غذایی ضد التهاب

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز،مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری های التهابی مانند بیماری های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه ای از بیماری ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی اتلاق می شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها بینجامد.مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز