title
کد خبر: 232612
00
عید مبارکی فضانوردان چینی در مدار زمین+ تصویر

طی چند هفته گذشته ابتدا شاهد فرارسیدن سال نوی میلادی بوده و سپس سال نوی چینی فرا رسید. در حال حاضر در مدار زمین دو ایستگاه فضایی مداری وجود دارد که یکی از آن ها بین المللی بوده و دیگری متعلق به چین است. به همین دلیل فضانوردان در مدار زمین به روشی متفاوت سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند.

به گزارش بهداشت نیوز، دیمیتری پتلین، فضانورد آژانس فضایی روسیه روز شنبه گزارش داد، خدمه  حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی ، سال نو چینی را از مدار زمین به همتایان خود در ایستگاه فضایی تیانگونگ تبریک گفتند.

وی در این رابطه گفت: ما به همتایان خود، فضانوردان اداره ملی فضایی چین که در ایستگاه مداری تیانگونگ در حال انجام ماموریت دشواری هستند، به گرمی آغاز سال خرگوش در تقویم باستانی چین را تبریک می‌ گوییم! ما فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی برای شما آرزوی سال پرباری داریم. دیگر فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی یعنی سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین و آنا کیکینا نیز در این رابطه نوشتند: وظیفه ما دنبال کردن اکتشافات علمی جالب و همچنین دوستی قوی ‌تر بین آژانس‌های فضایی در شرایطی به دور از حاشیه و تنش و دشمنی های سیاسی است.

 

گفتنی است در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳، (دوم بهمن) برخی از کشورهای آسیایی سال نو چینی را جشن می گیرند. سال نوی چینی در اولین روز از اولین ماه در تقویم قمری چینی مشخص شده است. این چرخه سالانه باستانی در چین در زمان سلسله هان (۲۰۶ قبل از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد) ایجاد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز