title
کد خبر: 232588
00
بعد از گذشت چه مدت  زمانی تعویض بالش از نظر متخصصان ضرورت دارد؟

به گفته متخصصان خواب، بالش‌ها باید هر یک تا دو سال یکبار تعویض شوند، گرد و غباری که روی بالش جمع می‌شود می‌تواند باعث مشکلات سلامتی بی‌شماری شود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس، دیلی‌میل نوشت: متخصصان تاکید می‌کنند بالش‌ها باید سالی یک بار تعویض شوند و هر سه ماه یکبار شسته شوند تا از مشکلات سلامتی جلوگیری شود.

کارشناسان می‌گویند، بالش یکی از وسایلی است که پوست صورت افراد مرتب با آن در تماس است، زمانی که هوا گرم می‌شود پوست ما عرق کرده و این مواد و میکروب‌ها جذب بالش می‌شوند و روی سطح آن باقی می‌مانند. این حوادث باعث می‌شود بالش ما پر از میکروب باشد و تاریخ انقضای آن زودتر سر برسد.

به گفته متخصصان خواب، بالش‌ها باید هر یک تا دو سال یکبار تعویض شوند، گرد و غباری که روی بالش جمع می‌شود می‌تواند باعث مشکلات سلامتی بی‌شماری شود.

محقق این مطالعه می‌گوید: اگر متوجه شدید که در شب برای به خواب رفتن یا بیدار شدن از خواب دچار سختی هستید، با گلودرد یا گردن درد از خواب برخاستید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بالش خود را تعویض کنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از جمله مشکلاتی که سلامت افراد را تحت تاثیر استفاده از لحاف و بالش فرسوده تهدید می‌کند، مشکلات مربوط به گردن، ستون فقرات و همین طور بروز آسم و آلرژی و بیماری‌های ناشی از آن به دلیل تجمع گرد و غبار و آلودگی همین طور سلول‌های مرده پوستی است. از آنجایی که یک فرد معمولی یک سوم عمر خود را در رختخواب می‌گذراند، بالش به طور طبیعی محل نگهداری باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و گرد و غبار است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز