title
کد خبر: 232523
00
اهمیت آموزش در پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی

مدیر پرستاری دانشگاه در دهمین کنگره تخصصی و چهارمین کنگره بین‌المللی کنترل عفونت و استریلیزاسیون، مواد و تجهیزات پزشکی بر آموزش اصول فرآیندهای لازم برای پیشگیری عفونت بیمارستانی تاکید کرد.

فروغ مولا در این کنگره، عفونت‌های بیمارستانی را باعث افزایش مدت اقامت بیمار در بیمارستان، افزایش مقاومت میکروبی، افزایش مرگ و میر و عوارض بیماری‌ها عنوان کرد.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد که عفونت‌های بیمارستان بار اقتصادی سنگینی به بیماران و سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت گفت: به طور متوسط ۱۰درصد بیماران بستری در بیمارستان در کشورهای در حال توسعه حداقل به یک نوع از عفونت‌های بیمارستانی مبتلا می‌شوند.

فروغ مولا افزود: تقریبا ۱۰ درصد این مبتلایان به عفونت‌های بیمارستانی منجر به مرگ می‌شود در حالی که بسیاری از این عفونت‌ها قابل پیشگیری هستند.

مدیر پرستاری دانشگاه عفونت‌های ادراری مرتبط با خدمات بهداشتی را شایع‌ترین نوع عفونت‌ها برشمرد که باعث افزایش مدت اقامت بیمار (بین دو تا چهار روز) در بیمارستان و استفاده غیرضروری از انواع آنتی‌بیوتیک شده و سبب افزایش میزان مرگ و میر بیمارستانی می‌شود.

فروغ مولا بر اهمیت آموزش در پیشگیری از بروز عفونت‌های بیمارستانی تاکید کرد و باندل پیشگیری و کنترل عفونت‌های ناشی از سونداژ ادراری ( CA UTI) را مجموعه فرآیندهای لازم‌الاجرایی برشمرد که پیشگیری از بروز عفونت متعاقب کاتترگذاری ادراری را تضمین می‌کند.

به گفته وی این فرایندها شامل موارد نسبتا آسان و کم هزینه‌ای است که باید به تمامی کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و کمک پرستار آموزش داده شود.

براساس این گزارش دهمین کنگره تخصصی و چهارمین کنگره بین‌المللی کنترل عفونت و استریلیزاسیون، مواد و تجهیزات پزشکی به همراه تقدیر از خیرین حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۵ و ۲۶ دیماه ١٤٠١ برگزار شد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز