title
کد خبر: 232459
00
آیا بدن به طور طبیعی کلسیم تولید می‌کند؟

کلسیم نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای اصلی بدن شما دارد. بدن شما برای گردش خون، حرکت ماهیچه‌ها و ترشح هورمون‌ها به کلسیم نیازمند است.

به گزارش بهداشت نیوز، بدن شما به طور طبیعی کلسیم تولید نمی‌کند. برای تامین کلسیم موردنیاز بدن خود، باید از منابع غذایی استفاده کنید.

در ادامه به معرفی این خوراکی‌ها می‌پردازیم:

محصولات لبنی (شیر، پنیر و ماست)

سبزیجات به رنگ سبز (کلم‌پیچ، اسفناج و کلم‌بروکلی)

لوبیا سفید، لوبیا چیتی

ماهی ساردین، قزل آلا، میگو

بامیه، لوبیا سبز، نخودسبز

بادام، گردو، کنجد، دانه چیا

انجیر

آب پرتقال

کفیر

ویتامین D هم یکی دیگر از ویتامین‌های مهم برای سلامتی شماست. و جالب است بدانید که بدن شما برای جذب کلسیم، به این ویتامین نیاز دارد. نکته جالب اینجاست که ویتامین D باعث جذب کلسیم از روده می‌شود. و به این معناست که اگر به اندازه کافی ویتامین D در بدن شما وجود نداشته باشد، نمی‌توانید از کلسیم موجود در موادغذایی بهره ببرید. ویتامین D در شیر، زرده تخم مرغ، قارچ و ماهی قزل آلا وجود دارد. اما آفتاب بهترین منبع این ویتامین است. پوست شما زمانی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد، به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند. اما اگر پزشک شما، برایتان مکمل ویتامین D تجویز کرده، طبق دوز توصیه شده توسط پزشک، آن را مصرف کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز