title
کد خبر: 232143
10
آگهی/ علت تجویز قرص آناهیل پس از جراحی بینی چیست؟

علت تجویز قرص آناهیل پس از جراحی بینی چیست؟ قرص آناهیل 500 یک فرآورده گیاهی از عصاره آناناس است که برای کاهش التهاب و بهبود سریع زخم‌های بعد از جراحی و سوختگی استفاده می‌شود. آناهیل که آن را...

قرص آناهیل 500 یک فرآورده گیاهی از عصاره آناناس است که برای کاهش التهاب و بهبود سریع زخم‌های بعد از جراحی و سوختگی استفاده می‌شود. آناهیل که آن را با نام قرص آناناس نیز می‌شناسند، برای رفع خونمردگی و کبودی نیز توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شود. این قرص برای بعد از عمل بینی و برخی دیگر از جراحی‌ها استفاده می‌شود و تاثیر آن بر کاهش ورم و کبودی بعد از جراحی به خوبی ثابت شده است.

قرص آناهیل چیست؟ قرص آناهیل برای ورم بینی چه تاثیری دارد؟ آیا مصرف قرص آناهیل بعد از عمل بینی برای رفع کبودی موثر است؟ در این مقاله به سوالات پرتکرار شما درمورد این قرص بسیار محبوب پاسخ خواهیم داد.

قرص آناهیل چیست؟[S1]

همانطور که گفتیم ترکیب اصلی قرص آناهیل 500 عصاره گیاه آناناس است که ماده موثری به نام بروملین درون خود دارد. بروملین در واقع نام گروهی از آنزیم‌های مفید در آناناس است که قدرت شگفت انگیزی برای رفع التهاب و التیام زخم‌های بدن به قرص آناهیل داده‌اند. به همین دلیل نیز شرکت سلامت پرمون برای تولید قرص آناهیل این ماده را به طور خالص از عصاره آناناس استخراج کرده است.

[S2]

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص آناهیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش درد و التهاب
  • تسریع بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم)
  • رفع خونمردگی و کبودی

قرص آناهیل برای چیست؟[S3]

هر کپسول حاوی ۲۰۰ میلی گرم (500 GDU) ماده موثره بروملین (2500 GDU/g) می باشد. آنزیم‌های بروملین موجود در عصاره گیاه آناناس برای رفع التهاب و التیام زخم‌های بدن، کاهش ورم، بهبود سوختگی، پیشگیری از اسکار و رفع کبودی موثر عمل می‌کنند. از قرص آناهیل در مواقع مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاهش التهاب و ورم با قرص آناهیل[S4]

یکی از شناخته شده ترین خواص آناناس، خاصیت ضد ورم و التهاب آن است. این خاصیت معمولا برای دردهای موضعی بسیار کاربردی است. اگر دچار زانو درد یا دردهای مفصلی شده‌اید، مصرف قرص آناهیل ۵۰۰ می‌تواند به رفع ورم و درد شما کمک کند.

آنزیم‌های بروملین در قرص آناهیل برای رفع ورم بینی پس از عمل، ورم پس از تزریق چربی، التهاب و درد ناشی از عمل جراحی و حتی التهاب روده‌ها نیز مؤثر است. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ در ۹ آزمایش بالینی روی اثرات بروملین انجام شد، این ماده می‌تواند به اندازه‌ی دیکلوفناک در کاهش التهاب و درد مؤثر باشد. علاوه بر این عوارض بسیار کمتری نسبت به مسکن‌های شیمیایی دارد و مصرف طولانی مدت آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل قرص آناهیل به عنوان یک مسکن و ضد التهاب گیاهی به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی تولید شده است.

قرص آناهیل برای ترمیم زخم، سوختگی و کبودی[S5]

ویژگی دیگر این قرص که بیشتر به بیماران پس از جراحی توصیه می‌شود، قدرت آن در ترمیم زخم‌ها و بخیه‌ها پس از عمل‌های جراحی یا آسیب دیدگی‌هاست. آنزیم‌های بروملین با از بین بردن سریع‌تر بافت مرده و جایگزین کردن آن با سلول‌های جدید، به ترمیم زخم، بهبود سریع‌تر سوختگی و کبودی‌ها کمک می‌کند.

بروملین، به خصوص پس از جراحی دهان و دندان، درد و تورم بیمار را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. به گفته‌ی متخصصان پس از کشیدن دندان یا جراحی‌های دهان و دندان، مصرف دوز ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم بروملین (۱ تا ۲ قرص آناهیل) می‌تواند در کاهش درد و التهاب دهان بسیار مؤثر باشد.

علاوه بر این، قرص آناهیل باعث جوش خوردن سریع‌تر بخیه‌ها نیز می‌شود. پس در یک کلام قرص آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ما محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای خرید قرص آناهیل و سایر محصولات ترمیم‌کننده زخم شامل انواع پماد سوختگی به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه کنید.

تا اینجا با خواص بی‌نظیر قرص آناهیل آشنا شدیم و به خوبی متوجه شدیم که قرص آناهیل برای چیست و تا چه اندازه به کاهش ورم و التهاب کمک می‌کند. در ادامه در مورد تاثیر قرص آناهیل برای ورم بینی و استفاده از آن بعد از جراحی بینی به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

کبودی و ورم بینی پس از جراحی[S6]

کبودی و ورم از عوارض طبیعی بعد از عمل بینی و سایر جراحی‌های صورت هستند. به جرأت می‌توان گفت که کبودی بعد از عمل و زمان برطرف شدن آن، از جمله مسائل مهمی است که بیماران را بعد از این عمل‌های جراحی نگران می‌نماید.

شدت و وسعت این کبودی بعد از عمل، به عوامل متعددی از جمله شرایط فیزیولوژیکی بدن و روش جراحی بستگی دارد. این کبودی یک مسئله بدیهی بعد از عمل است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. تنها در صورتی که کبودی به وجود آمده، طولانی شده و طی 7 تا 10 روز نه تنها از بین نرفته؛ بلکه گسترش نیز یافته باشد و یا همراه با درد شدید در نواحی مجاور چشم، تب، حالت تهوع و ضعف و اختلال در بینایی باشد، ممکن است خطرناک باشد و مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

در اکثر مواقع بیمار تمایل دارد کبودی اطراف بینی و ورم و التهاب، هر چه سریع‌تر از بین رفته و بتواند به شرایط نرمال برگردد. با انجام یک سری دستورات مراقبتی می‌توان کبودی و ورم بعد از عمل بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

راهکارهای کاهش کبودی بعد از عمل بینی[S7]

هدف از این راهکارها، علاوه بر کمک به کاهش کبودی و ورم ناشی از عمل، محافظت از شکل جدید بینی و تسریع بهبود زخم‌ها نیز می‌باشد.

  1. از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی بینی؛ از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن و همچنین کلیه مکمل‌های گیاهی که موجب رقیق شدن خون و افزایش ریسک خونریزی می‌شوند مثل جینکو بیلوبا؛ خودداری نمایید.
  2. بعد از جراحی بینی، می‌توانید برای سرعت بخشیدن به روند کاهش کبودی بعد از عمل بینی، به مدت 48 تا 72 ساعت از کمپرس یخ در اطراف چشم ها استفاده نمایید.
  3. در 72 ساعت اولیه پس از عمل، در راستای کاهش سریع‌تر کبودی‌های به وجود آمده؛ از آبمیوه‌های طبیعی از قبیل آب کرفس، آب هویج و آب آناناس استفاده کنید.
  4. قرص آناهیل و پمادهای حاوی آرنیکا از جمله داروهایی هستند که در اغلب موارد توسط پزشکان برای چند روز اول بعد از جراحی تجویز می‌شوند.
  5. اگرچه توصیه می‌شود طی روزهای ابتدایی بعد از عمل به خوبی استراحت کنید، اما استراحت مطلق و نداشتن تحرک توصیه نمی‌شود ؛ چرا که بی‌تحرکی، افزایش کبودی و ورم بعد از جراحی را به دنبال دارد؛ لذا روزانه به آهستگی در منزل پیاده روی کنید.
  6. طی هفته‌های اولیه بعد از جراحی زیبایی بینی، هنگام خوابیدن دو بالش زیر سر خود قرار دهید؛ به نحوی که سر بالاتر از حد معمول خود قرار گیرد، این کار سبب بهبود گردش جریان خون و جلوگیری از کبودی بعد عمل بینی
    می‌شود.
  7. طی زمانی که بینی پانسمان دارد، جدا از دست زدن به آن خودداری نمایید.
  8. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، برای جلوگیری از کبودی و ایجاد لکه در اطراف بینی و چشم‌ها اجتناب فرمایید.
  9. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل بینی پرهیز کنید؛ این موارد روند اکسیژن رسانی را مختل کرده و در نتیجه سلامت فرد را در حین عمل به مخاطره می‌اندازند و پس از عمل نیز روند بهبودی و ترمیم زخم‌ها را کند می‌کنند.

قرص آناهیل برای ورم بینی[S8]

همانطور که گفتیم ماده موثره قرص آناهیل بروملین موجود در عصاره آناناس است. مطالعات بالینی مختلفی در مورد اثر بروملین بعد از جراحی‌­ها انجام شده است. به طور مثال در برخی از مطالعات نشان داده شده که مصرف بروملین به مدت ۴ تا ۸ روز، در مقادیر معین از جمله مقداری که در هر کپسول آناهیل موجود است، می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای به کاهش درد کمک کند. این اتفاق به خصوص در جراحی‌های روی صورت، فک و حتی جراحی دندان عقل بیشتر دیده می‌شود.

[S9]

همچنین بروملین بر التهاب و ورم اثر خیلی خوبی داشته و توانسته التهاب مخصوصا در ناحیه بینی و سینوس‌های نازال را کنترل کند. این مسئله بیشتر بعد از جراحی‌های بینی اتفاق می‌افتد به همین خاطر یکی از داروهای پایه ثابت نسخ متخصصین جراحی پوست، مو و زیبایی قرص آناهیل ۵۰۰ است که باعث می‌شود ورم بینی سریعتر بخوابد.

علاوه بر این بروملین موجود در قرص آناهیل تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ترمیم زخم و تسریع بهبودی آن دارد و باعث جوش خوردن سریع‌تر بخیه‌های بعد از جراحی می‌شود. آناهیل جایگزین بسیار مناسبی برای مسکن‌های شیمیایی است و بدون عوارض جانبی خاصی موجب تسکین درد و التهاب فرد بیمار خواهد شد.

طریقه مصرف قرص آناهیل[S10]

طریقه مصرف قرص آناهیل توسط پزشک برای شما تعیین می‌شود. در صورتی که پزشک دستور خاصی نداده باشد می‌تواند طبق دستورالعمل پیشنهادی بروشور محصول عمل کرده و روزانه 1 تا 3 کپسول مصرف کنید. بهترین زمان مصرف برای قرص آناهیل یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا است.

[S11]

توجه داشته باشید که مصرف قرص آناهیل برای بیماران مبتلا به هموفیلی، نارسایی کبد و کلیه، آسم، بیماران دارای ضربان قلب نامنظم و تاکی کاردی فقط طبق نظر پزشک مجاز می‌باشد. همچنین از آنجایی که مطالعات کافی درمورد استفاده از این دارو در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد، مصرف آن برای این افراد توصیه نمی‌شود.

لازم است قرص آناهیل همزمان با داروهای رقیق کننده خون، ضد انعقادها و ترمبولیتیک‌ها مصرف نشود.

عوارض قرص آناهیل [S12]

در صورت استفاده از قرص آناهیل مطابق دستور پزشک و میزان تعیین شده، عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است. مصرف این دارو ممکن است در برخی افراد باعث تهوع، استفراغ و حساسیت پوستی شود.

همچنین افرادی که به آناناس، کرفس، هویج و رازیانه حساسیت دارند، بهتر است این محصول را با احتیاط مصرف کنند.

فرق قرص آناهیل و آناهیل پلاس چیست؟[S13]

یکی دیگر از محصولات شرکت سلامت پرمون امین کپسول آناهیل پلاس است که برخی از افراد ممکن است این دو محصول را اشتباه بگیرند. لازم است توجه داشته باشید که قرص آناهیل 500 و کپسول آناهیل پلاس دو فرآورده متفاوت با کاربردهای خاص خود هستند.

کپسول آناهیل پلاس علاوه بر دارا بودن بروملین، حاوی زردچوبه با ماده موثره تورمریک نیز می‌باشد. علاوه بر این میزان دوز بروملین موجود در این دو محصول متفاوت است. قرص آناهیل پلاس ۱۵۰ میلی گرم و قرص آناهیل ۲۰۰ میلی گرم بروملین دارد.

ترکیبات موجود در کپسول آناهیل پلاس به گونه‌ای است که آن را به محصولی موثر برای کاهش درد و التهاب مفاصل و استخوان‌ها تبدیل کرده است.

جمع بندی[S14]

قرص آناهیل یکی از داروهایی است که در اکثر مواقع توسط پزشکان برای رفع ورم و التهاب بعد از جراحی بخصوص عمل بینی تجویز می‌شود. این قرص به دلیل دارا بودن عصاره آناناس در بهبود سریع‌تر زخم‌ها، کاهش التهاب، رفع خونمردگی و کبودی و تسریع جوش خوردن بخیه‌ها بسیار موثر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی مکانیسم اثر این قرص محبوب پرداختیم تا بتوانید با مطالعه این مطلب با خیال راحت از قرص آناهیل بعد از عمل بینی استفاده کنید.

شما می‌توانید برای خرید قرص آناهیل و سایر محصولات گیاهی به آدرس سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. این داروخانه یک مرجع معتبر برای فروش اینترنتی داروهای گیاهی و انواع مکمل‌ها است.

 

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز