title
کد خبر: 232091
00
مبتلایان به دیابت، کلم بروکلی بخورند

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که ترکیبی به نام سولفورافان در کلم بروکلی وجود دارد که می‌تواند به کنترل قند خون در بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، گروهی از محققان اعلام کردند که ماده سولفورافان در کلم بروکلی می‌تواند به کنترل قند خون در بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک کند، اما بیماران باید منتظر مطالعات تکمیلی بمانند. گزارشی از مطالعه آنان در Science Translational Medicine منتشر شده است.

آنان در این مطالعه متوجه شده‌اند که عصاره غلیظ کلم بروکلی که با استفاده از ماده سولفورافان تهیه می‌شود، به افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ کمک می‌کند تا قند خون بالای خودشان را کنترل کنند. با این‌حال،‌ این مطالعه هم در دوره کوتاه‌مدت انجام شده است و هم مطالعه کوچکی محسوب می‌شود، چون فقط وضعیت ۹۷ نفر از افراد مبتلا به بیماری دیابت را برای مدت ۱۲ هفته مورد بررسی قرار داده است.

علاوه بر این، محققان از عصاره کلم بروکلی در کنار داروی متفورمین استفاده کرده‌اند، نه به‌تنهایی. نکته دیگر این‌که عصاره مورد استفاده محققان به مکمل‌های موجود در بازار شباهت ندارد.

محققان دانشگاه گوتنبرگ می‌گویند:‌ «نحوه تولید و پردازش عصاره کلم بروکلی برای حفظ سولفورافان موجود در آن بسیار مهم است. بنابراین، ما درحال حاضر نمی‌توانیم به بیماران توصیه کنیم که از عصاره‌های موجود در بازار برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ استفاده کنند».
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز