title
کد خبر: 232080
00
انگور بر علیه سرطان کولون

محققان کشف کرده‌اند که ترکیب خاصی در انگور وجود دارد که می‌تواند برعلیه سلول‌های بنیادی سرطان کولون اقدام کند و شانس ابتلا به این سرطان را کاهش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، گروهی از محققان توانسته‌اند ترکیب خاصی را در انگور کشف کنند که سلول‌های بنیادی سرطان کولون را سرکوب می‌کند و درنتیجه می‌تواند محققان را یک گام دیگر به استراتژی‌های پیشگیرانه در راستای کنترل این سرطان نزدیک‌تر کند. گزارشی از مطالعه آنان در BMC Complementary and Alternative Medicine منتشر شده است. محققان در این مطالعه، ابتدا تصمیم گرفتند تا ویژگی‌های رزوراترول موجود در انگور، بادام‌زمینی و انواع خاصی از توت‌ها را در کنار عصاره دانه انگور بررسی کنند تا تاثیر هر کدام را بر سلول‌های بنیادی سرطان کولون مورد ارزیابی قرار بدهند. آنان در ادامه،‌ ۵۲ موش آزمایشگاهی مبتلا به تومور سرطان کولون را انتخاب کردند و از سه نوع روش درمانی برای سه گروه از آن‌ها استفاده کردند: گروه اول- تغذیه براساس ترکیبات انگور. گروه دوم- استفاده از داروی سیلنداک. گروه سوم- رژیم غذایی معمولی. یافته‌های نهایی نشان دادند که اگر موش‌ها از ترکیبات خاص انگور تغذیه کنند، میزان تومورهای سرطان کولون نیز در جسم آنان تا ۵۰ درصد کمتر می‌شود. نکته مهم دیگر این‌که ترکیبات انگور، ‌برخلاف داروهای ضدالتهابی مانند سیلنداک، باعث مسمومیت دستگاه گوارشی نمی‌شود. محققان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که رزوراترول و عصاره دانه انگور، در صورت مصرف جداگانه و با دوز پایین، اثربخشی قابل توجهی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین، این دو ترکیب باید در کنار هم قرار بگیرند تا بهترین نتایج را به‌وجود بیاورند. آنان می‌گویند که هنوز به مطالعات تکمیلی نیاز دارند تا نسبت به مکانیسم ضدسرطانی ترکیبات انگور و عصاره‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌های دیگر، درک بهتری پیدا کنند. با این‌حال، در صورت موفق بودن همه آزمایش‌های آتی، می‌توان دارویی طراحی کرد که از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری کند و مانع از عود دوباره سرطان در بیماران شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز