title
کد خبر: 232073
00
حفظ سلامت استخوان‌های خانم‌ها فقط با یکی دو دقیقه دویدن در روز!

زنانی که یک تا دو دقیقه در روز را به فعالیت‌های با شدت زیاد و همراه با اِعمال وزن (مانند دویدن سریع)‌ اختصاص می‌دهند، از نظر سلامت استخوانی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر هنوز هم برای پوشیدن کفش‌های ورزشی و دویدن در هوای آزاد یا روی تردمیل هیچ انگیزه‌ای ندارید، شاید با شنیدن خبرهای جدید درباره فواید دویدن نظرتان تغییر کند. براساس یکی از مطالعات اخیر در همین زمینه، فقط یک دقیقه دویدن در طول روز با بهبود سلامت استخوانی در زنان مرتبط است و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی را نیز در آنان کاهش می‌دهد. در این مطالعه، بیش از ۲۵۰۰ نفر از زنان مورد ارزیابی قرار گرفتند و درنهایت مشخص شد زنانی که یک تا دو دقیقه در روز را به فعالیت‌های با شدت زیاد و همراه با اِعمال وزن (مانند دویدن سریع)‌ اختصاص می‌دهند، از نظر سلامت استخوانی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند. همچنین، زنانی که بیشتر از دو دقیقه در روز را به دویدن سریع اختصاص می‌دهند، باز هم وضعیت بهتری را برای سلامت استخوانی خودشان به‌وجود می‌آورند. محققان براساس همین یافته‌ها اعلام کرده‌اند که فقط چند دقیقه دویدن در روز می‌تواند برای سلامتی انسان‌ها مفید باشد. آنان معتقدند که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اضافه کردن دویدن‌های یک‌دقیقه‌ای به برنامه روزانه، این است که سرعت پیاده‌روی خودمان را سریع‌تر کنیم. دکتر ویکتوریا استایلز (از اعضای دانشگاه اکستر و مسئول این مطالعه) می‌گوید: «ما توصیه می‌کنیم که چند دقیقه پیاده‌روی سریع به برنامه روزانه اضافه کند. راه رفتن سریع مثل وقتی که می‌خواهید سریع‌تر به اتوبوس برسید، تاثیر خوبی دارد». اگر بهبود سلامت استخوانی با چند دقیقه دویدن واقعا شما را قانع نمی‌کند، به دیگر فواید دویدن توجه کنید: کاهش خطر از دست دادن حافظه، ‌بهبود خلق‌وخو و حتی افزایش طول عُمر.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز