title
کد خبر: 232027
00
گیاهی که برای بهبود سیستم تنفسی معجزه می‌کند

یکی از شایع ترین بیماری های امروزی سرفه، گرفتگی صدا و ناراحتی هایی از این دست می باشد از آنجا که داروهای شیمیایی موجود خصوصا در درازمدت چندان مقبول مصرف کنندگان نیست لذا رویکرد بزرگی به اسفاده از داروهای گیاهی مشاهده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز،علاوه بر چوب اکالیپتوس که فواید زیـادی دارد اسانس آن نیز از اهمیت ویژه برخوردار است کـه در صـنایع عطرسازی و صابون سازی کاربرد داشته و به عنوان ماده خـام برای برخی واکنشهای شیمیایی در صنایع و ساخت منتـول و هیدروکــــسی ســــیترونلال مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین اسانس اکالیپتوس در درمـان بیماریهایی چون اسهال خونی مزمن، اسهال، مالاریا و عفونت بخشهای بالایی لوله های تنفسی و برخی بیماریهای پوسـتی کاربرد دارد.

از اثرهای مهم اکالیپتوس مـیتـوان بـه اثـر ضـد باکتریایی (مؤثر بر باکتریهای گـرم مثبـت کـه باسـیلوس سوبتیلیس و میکروکوکوس کلدتامیوس حساستر هستند و اثر ضد ویروسی (آنفـولانزای تیـپ  A) آن اشـاره کـرد .


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز