title
کد خبر: 231991
00

درمان تشنج با عمل جراحی، برای نخستین بار در استان یزد با موفقیت در بیمارستان دولتی شهید رهنمون این شهر انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر "محمد امین جسمانی"، متخصص جراحی مغز و اعصاب و فلوشیپ قاعده جمجمه، روز شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: بیمار ۲۶ ساله و اهل کرمان با علائم تشنج روزانه به این مرکز درمانی مراجعه کرد و پس از معاینات، لخته خون در سر این بیمار مشاهده شد.

رییس تیم جراحی یاد شده افزود: این بیمار که برای رفع تشنج خود دارو مصرف می کرد از تشنج چندین نوبت در روز، رنج می برد.

وی تشنج را به زبان ساده، تخلیه غیرطبیعی الکتریکی مغز تعریف کرد و اظهار داشت: تشنج انواع مختلفی دارد و وقتی تخلیه الکتریکی صورت میگیرد در قالب و اشکال مختلفی، خود را در بدن نشان می دهد.

به گفته وی ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران صرع، مقاوم به درمان دارویی هستند که در این موارد باید گزینه های درمانی جایگزین برای آنها منظور شود که یکی از این گزینه ها عمل جراحی هست.

به گفته وی این بیمار با تشنج های فوکال مراجعه کرده بود و مقدار تشنجها زیاد شده بود و مقدار دارو هم به حدی بود که دیگر به آن پاسخ نمیداد و تشنج ها برای این بیمار قابل تحمل نبود.

جسمانی، مدت زمان عمل جراحی را ۲.۵ ساعت و مدت زمان ماندگاری بیمار از زمان ورود تا ترخیص را پنج روز اعلام کرد و گفت: بیمار با حال خوب از بیمارستان مرخص شده است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز