title
کد خبر: 231923
00
جداسازی «موفقیت آمیز» دوقلوهای به هم چسبیده عراقی در عربستان + عکس

رئیس مرکز امدادرسانی ملک سلمان عربستان سعودی از «موفقیت عملیات جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده عراقی» به نام های «علی و عمر» خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز،  عمل جداسازی این دوقلوی عراقی روز گذشته(پنج شنبه) با حضور ۲۷ مشاور، متخصص و کادرهای پرستاری و فنی انجام شد.

عمل جداسازی این دوقلوهای عراقی به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در بیمارستان تخصصی کودکان شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز متعلق به گارد ملی این کشور انجام شد.

رئیس مرکز امدادرسانی ملک سلمان در این باره گفته بود که این عمل احتمالا طی شش مرحله انجام شود و یازده ساعت به طول انجامد.

او گفته بود که میزان موفقیت این عمل ۷۰ درصد است.

به گفته وی، دوقلوها از ناحیه پایین قفسه سینه و شکم به هم چسبیده اند و در کبد، مجاری صفراوی و روده مشترک هستند.

این عمل پنجمین مورد عمل جراحی جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده از عراق  و پنجاه و چهارمین عمل انجام شده توسط این مرکز سعودی از سال ۱۹۹۰میلادی تاکنون است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
بازنشسته فرهنگی
1401/10/23 - 14:052 3
ما فکر می کردیم در عربستان با سواد وجود ندارد وفقط مشغول بازی فوتبال هستند وهی تخمه می کنند .
عبدالعلی گل بابا نژاد
1401/10/23 - 16:192 3
خداوند خیر دهد به دولت عربستان که واقعا واسه انسان جدا از مذهب شیعه یا سنی صادق است من در سفر حج واجب ۹۶به این حقیقتی که دولت عربستان سعودی در خدمت کل مسلمین جهان اسلام است رسیدم از کل رفتار شان راضی شدم مسلمان خدای به اینا میگن نه شعار تبلیغات خالی ...
1401/10/23 - 20:002 2
بازنشسته فرهنگی وقتی اخبار رو از رسانه های حکومتی دنبال کنی فکر می کنی عرب داره ملخ می خوره و شما داری از ثریا تریلی تریلی علم پایین میاری !
اینستاگرام بهداشت نیوز