title
کد خبر: 228904
00
روش صحیح مصرف تخم کتان

در حالی که دانه‌ کتان یا همان تخم کتان، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و فیبر خوراکی است و گنجاندن آن در رژیم غذایی، به کنترل و مهارت بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند...

به گزارش بهداشت نیوز، اما برای بهره‌مند شدن از فوائد آن باید این دانه مغذی را به روش صحیح مصرف کنید.
تخم کتان می تواند بهترین دوست شما در برنامه‌ کاهش وزن‌تان باشد و در عین حال به مهار بسیاری از بیماری ها از فشارخون و دیابت گرفته تا کلسترول بالا کمک کند.

این بذر مغذی و پرخاصیت، مملو از فیبر خوراکی محلول در آب است و می توانید با مصرف آن، از گرسنگی و دل‌ضعفه‌های بین وعده‌های غذای اصلی جلوگیری کنید. متخصصان تغذیه همچنین مصرف دانه کتان را به افرادی که از یبوست رنج می برند، توصیه می کنند.

به گفته متخصص تغذیه که می‌گوید: در حالی که خواص این دانه گیاهی خوشمزه، ترد و آجیلی، ستودنی است اما روش صحیح خوردن تخم کتان در اثرگذاری مطلوب آن بر بدن نقش دارد.
این دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، خواص ضدپیری دارد و برای پوست و مو نیز مفید است.
تخم کتان همچنین منبع گروهی از ریزمغذی ها موسوم به لیگنان‌هاست که آنتی اکسیدانی قوی است و در عین حال خواص استروژنی دارد. این آنتی اکسیدان همچنین برای پیشگیری از برخی انواع سرطان از جمله سرطان پستان و پروستات مفید است.

تخم کتان علاوه بر اینها به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلال نقص توجه - بیش فعالی کمک کرده و برای کنترل علائم افسردگی سودمند است.
تمام این خواص را زمانی می توانید از مصرف تخم کتان بدست آورید که دانه آسیاب شده آن را مصرف کنید چون اگر دانه‌های کتان را به طور کامل و با پوست بخورید، احتمالا بدون آنکه ترکیبات مقوی آن از طریق روده جذب شوند، این دانه ها همانطور با پوست از بدن دفع می‌شوند.

بنابراین پودر تخم کتان یا همان دانه های آسیاب شده را مصرف کنید زیرا در واقع روده نمی تواند پوسته بیرونی و سخت این دانه ها را تجزیه و هضم کند.

بنابراین دانه‌های آسیب شده کتان را می‌توانید به سس‌های سالم و خانگی، ماست و اسموتی، غلات یا سایر مواد خوراکی در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از حداکثر فواید آن برای سلامتی بهره‌مند شوید و تمام مواد مغذی آن جذب بدن‌تان شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز