title
کد خبر: 228023
00
ویزیت رایگان دیابتی ها در این بیمارستان در این هفته انجام می شود

طرح ویزیت رایگان بیماران دیابتی در هفته ملی دیابت با هدف خدمت رسانی به بیماران دیابتی در درمانگاه دیابت بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از بیمارستان شهدای تجریش، طرح ویزیت رایگان در هفته ملی دیابت با هدف خدمت رسانی به بیماران دیابتی در درمانگاه بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

 

دکتر شاه محمدی رییس درمانگاه دیابت بیمارستان،هفته ملی دیابت را فرصتی برای آگاهی بخشی، توجه عمومی و در نتیجه پیشگیری از بروز عوارض ناشی از این بیماری عنوان کرد.

 

به گفته وی در هفته مذکور خدمات غربالگری و تست قند خون به صورت رایگان برای مراجعان حضوری درمانگاه دیابت بیمارستان شهدای تجریش انجام پذیرفت.

 

دکتر شاه محمدی در ادامه سخنان خود از زحمات کهحور زاده سرپرستار درمانگاه دیابت بیمارستان در راستای خدمت‌رسانی به بیماران دیابتی، طرح کنترل و پیشگیری دیابت و طرح ویزیت رایگان  تقدیر کرد.

 

سرپرستاردرمانگاه دیابت نیز در سخنانی اصلاح شیوه زندگی را بهترین راهکار برای پیشگیری و کنترل دیابت عنوان کرد  و آموزش مداوم به مبتلایان دیابتی را مهمترین نکته در کنترل و مهار این بیماری برشمرد.

 

وی با اشاره به خدمات مشاوره ای رایگان به بیماران دیابتی در این درمانگاه گفت: رعایت رژیم غذایی و کنترل قند خون در بیماران دیابتی بسیار مهم است و این افراد باید روزانه شش وعده غذایی شامل سه وعده اصلی و سه میان وعده سبک صرف کنند.  بیمار دیابتی به هیچ وجه نباید احساس گرسنگی کند.

 

وی ویزیت رایگان بیماران دیابتی، نصب بنر اطلاع رسانی، سنجش قند خون بیماران دیابتی، توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی بین مراجعان را از جمله برنامه‌های درمانگاه دیابت بیمارستان شهدای تجریش عنوان کرد.

 

وی با اشاره به شعار هفته ملی دیابت مبنی بر  « با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم » خاطرنشان کرد: بیماری دیابت ریشه کن نمی شود ولی قابل کنترل و درمان است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز