title
کد خبر: 228000
00
شنوایی این جوانان در خطر است

بر اساس نتایج یک تجزیه و تحلیل علمی بر روی یک سری داده های تلفیقی، بیش از یک میلیارد نوجوان و جوان به دلیل استفاده از صدای بلند هدفون و حضور در سالن های موسیقی با صدای بلند، به طور بالقوه در معرض خطر کم شنوایی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان جهانی سلامت (WHO) تخمین زده است که در حال حاضر بیش از 430 میلیون نفر در سراسر جهان دچار کم شنوایی هستند.به گزارش سیناپرس، جوانان و نوجوانان نیز به دلیل استفاده از دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و هدفون و همچنین حضور در سالن‌های موسیقی با صدای بلند و اجرای ضعیف مقررات مربوطه، بسیار در این خصوص آسیب‌پذیر هستند.

تحقیقات منتشر شده قبلی نشان می‌دهند که کاربران دستگاه های فوق اغلب ولوم‌هایی بالا و تا ۱۰۵ دسی‌بل را انتخاب می‌کنند و میانگین سطح صدا در مکان‌های عمومی پخش موسیقی مثل سالن های کنسرت نیز، بین ۱۰۴ تا ۱۱۲ دسی‌بل است.

همه این ها در حالی است که حد مجاز ولوم صدا، ۸۰ دسی‌بل برای بزرگسالان و ۷۵ دسی‌بل برای کودکان است و قرار گرفتن در معرض شدت های صوتی فراتر از این مقادیر حتی برای دوره‌های بسیار کوتاه، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به شنوایی افراد وارد کند.

اکنون در تحقیق جدید که توسط دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی در ایالات متحده انجام شده است، محققان شیوع شیوه‌های ناایمن گوش دادن را در میان نوجوانان و جوانان اندازه‌گیری کرده اند تا تخمینی جهانی از افرادی که بدین دلیل در معرض خطر کم شنوایی هستند به دست آورده و به اطلاع‌رسانی عمومی برای حفظ سلامت شنوایی بپردازند.

آن ها پایگاه های داده تحقیقاتی را برای مطالعات مرتبط منتشر شده به زبان های مختلف انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و روسی، شامل افراد ۱۲ تا ۳۴ ساله بررسی نمودند.

این محققان با در نظر گرفتن جمعیت تخمینی افراد فوق در جهان و در سال ۲۰۲۲ یعنی ۲.۸ میلیارد نفر، تعداد افرادی را که ممکن است در معرض خطر کم شنوایی قرار گیرند را بررسی و تخمین زده اند.

طبق تجزیه و تحلیل های انجام شده، شیوع شیوه‌های گوش دادن ناامن در بین نوجوانان جهان، ۲۴ درصد و در میان جوانان دوبرابر یعنی ۴۸ درصد است.

بر اساس این ارقام، محققان تخمین می زنند که تعداد جهانی نوجوانان و جوانانی که به طور بالقوه در معرض خطر کم شنوایی هستند، بین ۰.۶۷ تا ۱.۳۵ میلیارد نفر است.

به گفته مجریان این پژوهش، نتایج این تحقیق نشان می دهند که دولت‌ها در سراسر جهان بایستی فوراً ترویج سیاست‌های اصطلاحا «گوش دادن ایمن» را برای محافظت از سلامت شنوایی مردم جهان به ویژه جوانان و وجوانان در اولویت قرار دهند.

این یافته ها در نشریه جهانی و دسترسی آزاد BMJ Global Health منتشر شده اند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز