title
کد خبر: 227991
00
آب این میوه چربی‌های اضافه را آب می‌‌کند

انار علاوه بر اینکه دارای ویتامین‌های فراوانی بوده و برای سلامتی مفید است، در کاهش وزن نیز نقش اساسی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، انار خاصیتی آنتی اکسیدان دارد که تقریبا ۳ برابر چای سبز است. همچنین آب انار از تجمع از تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی جلوگیری می‌‌کند. انار ترش طبعی سرد و خشک دارد اما انار شیرین سرد و معتدل است.

انار حاوی ویتامین‌هایی مانند  A، E، C  و اسید فولیک است که سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن و کاهش وزن می‌‌شود. همچنین این میوه با از بین بردن اسید‌های چرب نقش موثری در کاهش چربی‌های اطراف شکم دارد.

بهترین زمان مصرف این میوه در هنگام صبح است که باید با گلپر مصرف شود. مصرف انار با گلپر از دل درد جلوگیری می‌‌کند و سبب جذب بهتر آن می‌‌گردد. همچنین این میوه برای کسانی که طبع گرمی دارند و گاهی دچار خارش می‌‌شوند نیز بسیار مناسب است.

آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک‌های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌‌شود.

مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می‌‌شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است. مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می‌‌شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می‌‌کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می‌‌شود. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز