title
کد خبر: 227650
00
کم کارترین دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۶ و زمانی که قانون هوای پاک ابلاغ شد غلظت ذرات معلق به طور میانگین سالانه ۳۰ میکروگرم در متر مکعب و امروز این عدد به ۳۱ رسیده است.

به گزارش بهداشت نیوز، عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا امروز روی عدد ۱۱۲ قرار دارد اظهار داشت: هوای امروز تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است اما در چند ایستگاه مانند ایستگاه تربیت مدرس، ایستگاه پارک شکوفه، دانشگاه علم و صنعت و پیروزی شاخص بالاتر از ۱۵۰ قراردارد و ناسالم برای همه گروه‌ها است.

شاهسونی توصیه کرد: در این شرایط کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، سالمندان، مبتلایان به کرونا و آنفلوآنزا و افراد چاق و مبتلا به دیابت از تردد در هوای آزاد پرهیز کنند و در صورت حضور در هوای ازاد حتما از ماسک استفاده کنند. سایر افراد نیز تا حد ممکن از تردد در هوای آزاد پرهیز کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه ورزشکاران نیز از ورزش کردن در هوای آزاد خودداری کنند اظهار داشت: بهتر است ورزش در فضای بسته انجام شود.

وی با بیان اینکه با شروع فصل سرما بیش از پیش با آلودگی هوا مواجه خواهیم بود اظهار داشت: این مشکل به صورت متناوب تا اواخر بهمن وجود خواهیم داشت. قانون هوای پاک وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است اما عمدتا اجرای این قانون ضعیف است و بیشتر مواد قانونی اجرایی نشده است.

شاهسونی تصریح کرد: وقتی اقدامی انجام ندهیم غلظت ذرات معلق به طور میانگین افزایش خواهد یافت، در سال ۹۶ و زمانی که قانون هوای پاک ابلاغ شد غلظت ذرات معلق به طور میانگین سالانه ۳۰ میکروگرم در متر مکعب و امروز این عدد به ۳۱ رسیده است، یعنی اینکه در این بازه ۵ ساله قانون هوای پاک هیچ کمکی به کاهش غلظت سالانه ذرات معلق نکرده است.

وی گفت: وزارت صنعت، سازمان استاندارد، وزارت نفت، وزارت کشور و شهرداری‌ها کم کارترین دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون هوای پاک هستند که به درستی به وظایف خود عمل نکرده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز