title
کد خبر: 227595
00
آنزیم‌های موجود در آب و میوه آناناس چه فوایدی دارد؟

آناناس یکی از پرمصرف ترین میوه های عجیب و غریب در سراسر جهان است. این میوه بومی آب و هوای گرم است و اکنون در پنج قاره گسترش یافته است.بروملین مجموعه ای از آنزیم هاست که قادر به انجام برخی عملکردهای مفید در هضم هستند.این آنزیم‌ها بیشتر خواص آناناس را تشکیل می‌دهند.

بروملین آناناس: یک آنزیم پروتئولیتیک

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز بروملین مجموعه‌ای از آنزیم‌های گوارشی است که توانایی تجزیه پروتئین‌ها را به آمینواسیدهای سازنده آن‌ها دارند.بر اساس تحقیقات منتشر شده،بروملین به دلیل خواصی که دارد به صورت مجزا به بازار عرضه می شود.از این ماده برای جلوگیری از ناراحتی گوارشی بعد از وعده های غذایی زیاد استفاده می شود.این آنزیم ثابت کرده است که در بهبود متابولیسم مواد مغذی مفید است و انجام این فرآیند را سرعت می‌بخشد.علاوه بر این، عملکردهای دیگری نیز دارد که در میان آنها موارد زیر برجسته است:

ضد التهاب

ضد درد

ضد ترومبوز

حتی تحقیقاتی وجود دارد که ادعا می‌کند بروملین آناناس می‌تواند عملکرد تنظیم‌کننده‌ای روی سیستم ایمنی داشته باشد و عملکرد آن را بهبود بخشد. این می تواند در پیشگیری از عفونت ها یا بیماری های قابل انتقال مفید باشد.با پیشرفت علم،کشف خواص و کاربردهای این ماده آسان‌تر شده است.با این حال،آزمایش‌های علمی بیشتری برای تعیین دقیق چارچوب‌های کاربردی و همچنین میزان دوز مصرفی مورد نیاز است.در حال حاضر بهترین راه برای بهره‌مندی از این آنزیم،مصرف آناناس است.

 

بروملین چه فوایدی دارد؟

بروملین را می توان بعد از یک وعده غذایی برای کاهش مشکلات گوارشی یا سنگینی معده مصرف کرد.به همین دلیل، آناناس بعد از غذا برای تسهیل عملکرد گوارشی بدن توصیه می شود.علاوه بر این، محتوای آب میوه به تسریع بیشتر فرآیند تجزیه مواد مغذی کمک می کند و خطر درد را کاهش می دهد.از آنجایی که مکمل‌های بروملین هنوز در بازار رایج نیستند، بهتر است از آناناس استفاده کنید. همچنین از ارائه آن در شربت خودداری شود،زیرا موجب افزایش قند موجود در شربت می‌شود که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

 

عوارض جانبی بروملین

اگرچه مصرف بروملین تقریباً همیشه مفید است،اما مصرف بیش از حد آن منجر به بروز عوارض جانبی زیادی می‌شود.شایع ترین آنها تهوع، استفراغ، اسهال و واکنش های حساسیت مفرط است.با این حال، این یک اتفاق مکرر نیست.علاوه بر این، بروملین می‌تواند با داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشد، بنابراین اگر تحت درمان با داروهایی از این نوع هستید، لازم است در مورد احتمال مصرف آناناس با پزشک مشورت کنید.

 

سایر غذاهایی که هضم سالم را تقویت می کنند

بروملین از ویژگی های آناناس است، اما می توان آنزیم های گوارشی دیگری را در غذاهای مختلف یافت. به عنوان مثال می توان به پاپایا اشاره کرد که سرشار از پروتئاز است که به تجزیه پروتئین ها کمک می کند. انبه میوه دیگری است که حاوی مقدار قابل توجهی آنزیم از جمله آمیلاز است.سایر غذاها مانند آووکادو یا کیوی،دارای ترکیباتی هستند که به تسهیل فرآیندهای گوارشی کمک می‌کنند.بنابراین ناراحتی مرتبط با حمل و نقل روده را کاهش می‌دهند. مصرف منظم این میوه ها با کاهش یبوست همراه است.

 

بروملین آناناس عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کند

همانطور که مشاهده کردید، بروملین ماده ای است که به بهبود فرآیندهای گوارشی کمک می کند.به موازات آن، عملکردهای ضد التهابی نیز دارد، بنابراین از بروز بیماری های پیچیده مرتبط با التهاب سیستماتیک نیز جلوگیری می کند.بهترین روشی که برای اطمینان از مصرف آن وجود دارد،وجود آناناس در رژیم غذایی منظم شماست.بروملین ماده ای بی خطر است زیرا عوارض جانبی کمی دارد.با این حال، لازم به ذکر است که می تواند با داروهای خاصی تداخل داشته باشد،بنابراین در صورت تردید لازم است با یک متخصص مشورت کنید.

 

تاریخ : ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲

منبع : step to health 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز