title
کد خبر: 227151
00
 بقایای ده ها مومیایی از عصر فراعنه+ تصویر

یک قرن پس از کشف مقبره توت عنخ آمون در مصر، این کشور باستانی نشان داد هنوز شگفتی های زیادی برای جهان داشته و اخیرا باستان شناسان در نزدیکی قاهره موفق به کشف یک مجموعه ارزشمند از مومیایی های عصر فراعنه و آثار دیگر شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، تیمی از باستان شناسان مصرشناس در حفاری های جدید خود در نزدیکی قاهره موفق به کشف آثار بسیار ارزشمند و مهمی از تمدن مصر باستان شدند. این کاوش ها در محوطه باستانی سقاره منجر به شناسایی گنجینه ای عظیم از تابوت ها و مومیایی های باستانی، همراه با طلسم های سرامیکی شد که گمان می رود در مراسم تدفین استفاده می شده؛ علاوه بر این، باستان شناسان موفق به شناسایی مجموعه ای از اسناد پاپیروسی در این منطقه شده اند.

زاهی حواس، مصر شناس مشهور و وزیر سابق آثار باستانی مصر در این رابطه اعلام کرد:سایت فوق حاوی مصنوعات بی شمار دیگری مربوط به فرعون تتی و درباریانش است. این فرعون در تاریخ مصر دارای اهمیتی ویژه بوده و حدود ۴ هزار و ۴۰۰ سال پیش زندگی می کرده است. نکته جالب توجه در مورد فرعون تتی این است که وی تا هزار سال پس از مرگش به عنوان یک خدا پرستیده می شد.

به گفته این باستان شناس مشهور مصری،  بقایای نزدیک ‌ترین ژنرال‌ ها و مشاوران پادشاه توت عنخ آمون نیز در این مکان که در ۲۰ مایلی جنوب پایتخت این کشور در شمال آفریقا قرار دارد، کشف شده است.

حواس با اشاره به شبکه ای از اتاق های زیرزمینی که در عمق ۲۰ متری زیر قدیمی ترین اهرام مصر پنهان شده اند، گفت: من واقعاً معتقدم که امسال و سال آینده، این سایت مهم ترین مکان در مصر خواهد بود. من همواره تاکید کرده ام که ما تاکنون فقط ۳۰ درصد از بناهای تاریخی مصر باستان را پیدا کرده‌ ایم و ۷۰  درصد آن‌ها در زیر زمین مدفون هستند.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: کشف تعداد زیادی تابوت جدید در منطقه می تواند به این دلیل باشد که تتی به عنوان یک خدا در پادشاهی عصر جدید پرستش می شد و همه مردم می خواستند در کنار او دفن شوند. در خاتمه گفتنی است تتی اولین پادشاه سلسله ششم مصر باستان بود که گمان می رود بین سال های ۲۳۰۰ تا ۲۱۸۱ قبل از میلاد حدود ۱۲ سال حکومت کرده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز