title
کد خبر: 224409
00
از خواص میوه اژدها چه می‌دانید؟

میوه اژدها یا میوه دراگون جزو محبوب‌ترین‌ها در میوه‌های استوایی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، میوه های استوایی از موز، آووکادو که بیشتر شناخته شده‌ هستند تا میوه ستاره‌، دورین، پاپایا یا پشن فروت کمتر شناخته شده هستند، گسترده و متنوع هستند. میوه اژدها یک میوه کم‌ کالری اما سرشار از مواد معدنی و مغذی است. یک میوه اژدها متوسط (۲۲۷ گرم) دارای ۱۳۶ کالری است.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد باعث پدیدار شدن بیماری‌های مضمن، التهاب و آسیب رساندن به سلول‌ها می‌شوند. یکی از راه‌های مقابله با این مساله، افزایش سطح آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که آنتی‌اکسیدان‌ها را به صورت قرص‌های مکمل مصرف کنند که ترجیح و توصیه پزشکان بر این است که افراد از منبع طبیعی آن استفاده کنند. میوه‌ اژدها، یکی از منابع سرشار آنتی‌اکسیدانی است که در جلوگیری از التهاب و بیماری‌ها نقش مهمی دارد.

سرشار از فیبر

فیبرها کربوهیدرات‌های غیر قابل هضمی هستند که مزایای بسیاری را دارا هستند. به گفته متخصصان تغذیه به طور روزانه مصرف ۲۴ گرم برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان توصیه می‌کنند. میوه اژدها با داشتن ۷ گرم فیبر در هر فنجان، یک منبع بی‌نظیر برای فیبر به شمار می‌رود.

افزایش آهن بدن

میوه درگون یکی از معدود میوه‌هایی است که به صورت تازه حاوی مقادیر زیادی از آهن است. آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به بدن و تبدیل و تجزیه مواد غذایی به انرژی دارد.

متأسفانه بسیاری از افراد با فقر آهن شدید مواجه هستند. تخمین زده می‌شود که حدود ۳۰٪ از جمعیت جهان کمبود آهن دارند. به طوری که این کمبود را شایع‌ترین کمبود مواد مغذی در سراسر جهان به شمار می‌آورند.

برای مقابله با سطح کم آهن، رژیم غذایی بسیار مهم است. منابع غنی آهن شامل گوشت، ماهی، حبوبات، آجیل و غلات است. میوه اژدها گزینه عالی دیگری است که یک عدد متوسط آن، بخش زیادی از نیاز روزانه شما به آهن را برطرف می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز