title
کد خبر: 223555
00
کاربردهای درمانی خربزه درختی

درختی به ارتفاع حدود 20 فوت، دارای برگ های بزرگ دمبرگ دار، پنجه ای، 7 لوبه که هر لوب به نوبه خود به لوب های جانبی فرعی تقسیم می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، نام: خربزه درختی نام علمی: Carica papaya L نام تیره: کاریکاسه قسمت مورد استفاده: میوه و برگ ها. زیستگاه و دامنه پراکندگی: مناطق گرمسیری آمریکا، در جنوب فلوریدا به صورت اهلی شده یافت می شود.

شرح: گل آذین متشکل است از گرزن های خوشه ای گل های زرد، پرچم دار و مادگی دار، میوه بزرگ و خربزه مانند، سته خوراکی به وزن حدودا 15 پوند، دارای گوشت عنابی یا زرد رنگ و یک محفظه مرکزی که تعداد زیادی دانه کروی سیاه در آن دیده می شود.

خواص: از برگ های خربزه درختی، کارپاین استخراج می شود که حاوی آنزیم های پروتولیتیک است و در ماسک های صورت، شامپوها، تقویت کننده های پوست و ... کاربرد دارد. برگ های این گیاه از زمان های باستان برای بسته بندی گوشت و زخم های چرکین استفاده می شد.

دانه های آن حاوی گلیکوزیدی است که به سینیجرین شباهت دارد. مواد تشکیل دهنده:  آنزیم های پروتولیتیک، کارپلین، ویتامین ها و املاح.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز