title
کد خبر: 223240
00
درمان گرمازدگی در صدر خدمات ارائه شده به زائران اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از ارائه یک میلیون و 285 هزار و 980 خدمت درمانی این جمعیت به زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در کشور عراق خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: در ایام اربعین امسال بیشترین خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی هلال‌احمر مربوط به عارضه گرمازدگى با حدود ٢٥٠ هزار و ٥٥٠ بیمار مراجعه کننده بوده است. بنابراین توصیه می‌‌شود که زائران، نکات مرتبط با بهداشت و سلامت در اربعین را که مرتبا در رسانه‌های هلال‌احمر منتشر می‌شود، مطالعه و رعایت کنند تا با کمترین مشکل در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: تیم‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه‌هاى مستقر در کشور عراق از روز 17 شهریور تا پایان روز گذشته، یک میلیون و 285 هزار و 980 خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه داده‌اند که از این تعداد، ٩٠٨ هزار و ٥٢١ مورد مربوط به خدمات ویزیت پزشک عمومی بوده است.

دکتر کولیوند گفت: از میزان خدمات ارائه شده در ایام اربعین امسال و در کشور عراق، ٢٨ هزار و ٢٨٥ مورد ویزیت توسط پزشکان داخلى، ١٢ هزار و ٤٨٧ ویزیت توسط متخصصان اورژانس و ١٤ هزار و ٤٧٤ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص زنان انجام شده است.

وى افزود: علاوه بر این؛ ١٢ هزار و ٢٦٠ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص قلب و عروق و ١٣ هزار و ٥٩٩ مورد نیز توسط متخصصان ارتوپد انجام شده و در نهایت ١٢ هزار و ٣٦٦ مورد نیز سایر ویزیت ها را شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: تاکنون ٤٣ هزار و ٤٠٧ نفر از خدمات تزریقات، ٢٥٥ هزار و ٦٩ نفر سرم تراپى، ١٢ هزار و ٣٤١ نفر پانسمان و بانداژ، و 5403 زائر از خدمات نوار قلب بهرمند شده اند.

کولیوند اظهار کرد: علاوه بر خدمات مذکور، 8335 مورد تست قند خون، 3975 مورد بخیه، 4777 نفر گچ و آتل، تعداد ٩٢٥ نفر سونداژ و 2732 نفر اکسیژن تراپى انجام شده است.

وى در پایان گفت: همچنان، بیشتر خدمات جاری در درمانگاه هاى هلال احمر مربوط به درمان گرمازدگى است که زائران مراجعه کننده سرم درمانى شده و نسبت به شدت عارضه اولویت بندى و تحت درمان هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز